Sparka honom mellan benen

Inlägg #1: Postat: 2002-02-22 10:10:00
Blå-slampan
En grupp byggs förvisso upp av individer, men kan ändå vara en grupp. Behandlar man t.ex. ett spädbarn olika beroende på och endast på om man fått veta att det är en pojke eller en flicka experiment har gjorts, kan man utgå från att man inte handlat gentemot en individ, utan gentemot ett kollektiv. I det här fallet "kvinnokönet". Jag tror att man inte enbart kan förstå världen i termer av individer ELLER strukturer.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-22 10:11:00
Sten O Andersson
Ni tre behöver slappna av!
Inlägg #3: Postat: 2002-02-22 10:42:00
stefan
"...hur bör då en man agera ifall han får ett knä i skrevet av en kvinna?". Enkelt. Trampa henna pâ târna. Kvinnor älskar sina skor över allt annat. ;-
Inlägg #4: Postat: 2002-02-22 11:07:00
Anna Li
Artikeln var jätteintressant tills dess att du plötsligt blandade in mig helt opåkallat. Men för att hålla oss till huvudtemat så tror jag inte på att sparka män i skrevet. För att avvisa både män och kvinnor så tror jag på extrem verbal och kroppslig tydlighet.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-22 12:36:00
Katarina
Använda våld på tex krogen, det är fel. Då kan man säga ifrån, dessutom be om hjälp om det behövs. Är man ensam och blir fysiskt hotad, då har man rätt att använda det våld som ev behövs för att kunna ta sig ur situationen och springa därifrån.Våld som hämnd för en förolämpning, nej det är fel.
Gränsen är inte så otydlig tycker jag.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-22 14:01:00
Abbou
Jag minns nar en tjej kom fram och kramade mig pa bollarna och tittade mig rakt in i ogonen utan att blinka sen log hon och gick vidare. Jag ville hem till mamma!
Inlägg #7: Postat: 2002-02-22 15:39:00
Jörgen
Om man har individen som rättesnöre tror jag att man slipper många fördomar. Hur man än ser på det så finns det ännu ett sätt att se på det, precis som du skriver. Rörigt, men kul. Livet Utan olikheter skulle vi dö av tråkslag. Men sparkarna klarar vi oss uta
Inlägg #8: Postat: 2002-02-24 18:29:00
gustav almestad
anledningen till varför det är ett förtryck att säga "du är vacker när du är arg" till en kvinna men inte att säga det till en man är enkel: mäns ilsak har alltid tagits på allvar till skillnad från kvinnors ilska. visserligen vet jag inget om omständigheterna kring kommentaren, men den är i allmänhet jävligt arrogant och bör falla i glömska snarast.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-07 02:15:00
rask
usch, vilka tråkiga kommentarer!!!

nu tar jag och häller upp mig en rymling i ett litersglas, tänder en cohiba och ber min kvinnliga, polska sexslav att slicka mig mellan tårna...
Laddar...