|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-21 13:47:00
|
|
Michael Lundahl |
Den stora besvikelsen är DEFINITIVT sportjournalisternas fel! Det går för fan inte att säga "Vi hade så stora förväntingar på dem... och så infriar de dem inte". Ut på isen och gör bättre själv då, idioter! Och jag håller kvar vid vad jag sade: Det ÄR bara ett förbannade spel. Den LEK. Att slå på en gummmiculinder med en träklubba kan inte vara annat än ett SPEL. Vad är det för mästerskap de SPELAR i? Jo de olympiska SPELEN. Fatta!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-21 14:07:00
|
|
Jonny |
Vilka tror du att vi är? Tror du att vi är viljelösa nickedockor alla vi som inte skriver i tidningar eller syns på tv? Tror du inte att vi klarar av att skapa förväntningar själva? vilken levande människa som helst kan skapa de förväntningarna själv. De flesta av oss har samma kunskaper som sportjournalister. Så inte är det sportjournalisternas fel att vi är besvikna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-21 14:07:00
|
|
Jonny forts. |
Och att det är ett spel trodde jag att alla redan visste. Vad gör det för skillnad? Det är en viss skillnad på Fia med Knuff och ett vinter OS. Be mig för guds skull inte att förklara den skillnaden.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-21 14:15:00
|
|
Wince |
Håller med Jonny om den Svenska mentaliteten. Om man har en sådan förlorarinställning som ML och stor del av folket i detta land, dvs "huvudsaken är att man gör sitt bästa", kommer man aldrig att vinna. Jag säger som Kenny Bräck: "Jag är bara med för att vinna". Har man den inställningen kommer man till slut vinna, oberoende vad det handlar om. När ML kommer underfund med det kanske han också kommer att lyckas i livet. Fatta!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-21 14:37:00
|
|
Dåliga förlorare suger mest |
Typiskt svenskt att fylla alla tidningar med dåliga ursäkter och skandal och sparka lagledaren, vi kan ju inte skildra att det faktiskt hände nåt annat också, att ett förtryckt folk utan hypade spelare i miljonklassen faktiskt fick vinna. Deras rena glädje var större än alla svenska besvikelser men ni är så dåliga förlorare att det luktar om er. Istället kunde vi firat ett brons, men vad fan, det var det ju bara en kvinna som tog så skit i det... Sluta vältra er i hockeysandlådan och väx upp!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-21 15:00:00
|
|
sigge |
men de är klart att det är journalisternas fel att de blev en sådan stor sak, om dom inte hade skrivit så jävla mycket om sina förväntningar osv, skule det inte blivit en så stor sak.! håller med ML!. världen går inte under!.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-21 15:07:00
|
|
Michael Lundahl |
Johnny, Wince: Men ta er i häcken era soffpotatisar! *NI* har inget gjort SKIT i OS. Ni bara sitter på era feta arcschlen och förväntarer att Tre Kronor och andra ska vinna medaljer som ni sedan hävdar andel i bara för att det står "SWE" i era pass. Fuck off era fripassagerare! Tre Kronor är inte skyldiga er NÅGONTING.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-21 15:10:00
|
|
Jonny |
Återigen den svenska mentaliteten. Nej, inte ska vi vara besvikna över att vi förlorade. Fan, det var ju kul för Vityssland. Heja! Heja! Nej, jag beundrar Björndalen en riktig vinnare. Hurrar högt och ljudligt när hans motståndare missar sina skott.. precis så som idrottsmän ska bete sig. Det går inte att glädjas med en tjej som står i backen och hurrar över att hennes motståndare tagit hennes silver eller guldmedalj.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-21 15:14:00
|
|
Jonny igen |
Ni som vill att elitidrotten ska ha nåt "putt i nutt" svenskt över sig kan aldrig ha sysslat med idrott själva. Då försvinner liksom hela meningen med den. Vad är det i så fall för skillnad mellan mina kompisars squasch matcher och elitidrott?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-21 15:18:00
|
|
Jonny |
ML orkar jag inte kommentera längre. Han är uppväxt i den svenska jantestugan med silversked i mun där idrott är något man sysslar med på midsommarafton i svarta sopsäckar och skedar i munnen. Ok, detta är ju inget jag har en aning om men det lätt att få det intrycket.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-21 15:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Driver du med mig Johnny... eller tar du verkligen sport på så djävla stort allvar? Det är sådana som du som förstör nöjet med det.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-21 23:26:00
|
|
Anders |
Jonny svar 9: Ja vad är det för skillnad på dina polares squashmatcher och elitidrott? Kan du inte förklara för jag förstår ärligt talat inte riktigt... Ett gäng snubbar gillar att spela hockey, och är bra på det, ett gäng andra som du gillar att titta på men vad spelar resultatet för roll? Om laget förlorar, varför blir du besviken, du har ju inte förlorat något?? Och dessutom, du får ju inget om de vinner heller????
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-22 15:58:00
|
|
Henrik |
Jonny har rätt. Du vet inte vad du pratar om Michael. Läs vidare mitt svar efter mitt första inlägg för att få veta min syn.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-02-25 14:27:00
|
|
Wince |
Jag förstår inte varför ML känner sig tvungen att komma med personliga påhopp på personer han aldrig har träffat? Uppenbarligen har du ett rätt misslyckat liv, dålig utbildning, inga kompisar, kan inte träffa tjejer osv. Ett tips till dig ML: det blir rätt löjligt när du blandar engelska och svenska i dina inlägg och tyder bara på att du inte behärskar något av språken. Börja med A och forsätt till Ö, det är en bra början...
|
| |