Trakasserad av Migrationsverket

Inlägg #1: Postat: 2002-02-21 14:03:00
Anna
Bra artikel som berör ett viktigt och svårdebatterat ämmne. Håller med om att den omänskliga behandligen av flyktingar är under all kritik.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-21 15:13:00
Hasselbergarn
Du lägger ribban högt från början. Intressant, välskriven text.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-21 16:43:00
Anna Li
Bra artikel! Inget vidare att ha den utgångspunkten som svenska myndigheter verkar ha. Samtidigt är det ju inte enkelt. Det finns garanterat 8 miljoner människor som uppfyller kraven för att få stanna om de bara lyckas ta sig hit och alla de kan vi inte ta hand om. Även om varje enskilt fall är ömmande.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-21 19:20:00
Lena V
Jag och min sambo har gått igenom en liknande procedur. Mycket mycket bra artikel, väntar spänt på fortsättningen.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-21 20:44:00
herr namnlös
undrar var alla är nu som tycker att du är pinsam osv. bra.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-22 01:45:00
suz
hmm,,det är likadant för alla i världen som vill till annat land, jag är här som svensk sambo till en nya zealändare,det är inte bara sverige som vil ha dokumentation och bevis också vidare, jag har fått snickra ihop massa bevis för att få förlängt lite i taget,dör min sambo så åker jag ut,,
Inlägg #7: Postat: 2002-02-22 07:34:00
Beatriz
Det är bra att belysa invandringens problematik. Genom att vår värld har blivit ett slagfält, ökar trycket på fria länder. När jag kom till Sverige visste jag att jag skulle få stanna. Genom FN var min status "politisk flykting". På senare år kommer människorna direkt till landet och då ansöks asyl. Det blir mycket svårare för Migrationsverket att göra åtskillnaden mellan de olika fall, därav lång väntan och ovisshet. Hemskt. Bra artikel!
Inlägg #8: Postat: 2002-02-22 23:01:00
Mika
Marcus du är bara pinsam och patetisk. Gnäller på Sveriges flykting-politik och kallar den inhuman. Faktum är att Sverige tagit emot 14 gånger mer flyktingar än Europa-genomsnittet. Vilket land, sett till antalet invånare gör lika mycket för flyktingar som Sverige.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-23 01:07:00
jan
Priftis har skrivit en mycket bra artikel. Skicka en kopia till Jan O Karlsson. Jag saknar dock en sak: vad ska vi göra för att förändra? Du måste ge åtminstone en antydan till lösning. Men det kanske kommer? Artikeln kommer dock inte att hamna under rubriken "Fortfarande heta". Ty där hamnar endast artiklar som handlar om runkbås, bimbos som viker ut sig, sex och förnedring i dyngkanalerna samt privata bekymmer och tillkortakommanden av olika slag. Säger tyvärr ganska mycket om Sourzeläsare.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-01 17:11:00
Ingmar R
Mycket bra artikel!! Du är med all rätt värd priset!
Inlägg #11: Postat: 2002-03-02 14:34:00
Pelle
Helidiotiskt. Vi tar emot flera gånger mer invandrare än andra länder, och har fått dubbelt så många prickar från EU. Sverige sköter sig bra! Och så verkar din storslagna poäng vara att man ska hata poliserna för att dom är rasister. Visst, du skrev med känsla. Lägg in lite intelligens nästa gång.
Laddar...