Runkbås och nakenbilder

Inlägg #1: Postat: 2002-02-20 13:45:00
Lena V
"men sluta se på det då om det nu är så hemskt, men det är kanske så att du får en kick av att sitta och skälla framför tvn". Bäste Greger, jag har sett tre avsnitt av BB och det var en kräkframkallande upplevelse. Ska aldrig göra om det, lovar.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-20 13:54:00
Zemmi
Ja, det är det bästa sättet att reagera; Blunda eller stäng av. Och bry dig för guds skull inte om när kompisen blir misshandlad av sin kille eller uteliggaren svältgränsen. Varför bry sig om mindre priviligerade? Strunta i världens orättvisor, försök absolut inte påverka och förbättra. Det är ju ingen idé, för det man inte ser, det finns ju inte... eller hur var det nu?
Inlägg #3: Postat: 2002-02-20 13:58:00
Lena V
Jag stänger av, men blundar aldrig. Greger förminskar problemet, med den gamla vanliga ramsan; sluta se om det stör dig. Det är fan ett samhällsproblem när unga kvinnor måste hora knulla/onanera inför kameran för att få något slags egenvärde. Jag syns, alltså existerar jag. Fan vad jag tycker synd om tonåringar som ser smörjan och kanske anammar den på att annat sätt av vad jag gör.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-20 14:14:00
Greger
Jag tror faktiskt att ni får ta och analysera fenomenet ett steg längre. Vore det att fara med osanning att påstå att det kanske inte bara har med att de är på TV att göra utan att deras agerande är ett symptom på hur illa ställt det är med värderingar/uppträdande hos yngre männsikor eller kanske människor generellt?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-20 14:19:00
Lena V
Absolut. Och jag dristar mig till att säga hos människor generellt. Att spränga gränser är i viss mån nödvändigt, men människan håller på att tappa bort sig själv i sin iver. Sen att media har en enorm genomslagskraft är ibland att beklaga.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-20 15:52:00
Martin F
Är int edetta att idiotförklara dem mer än lovligt: "Det är fan ett samhällsproblem när unga kvinnor måste hora knulla/onanera inför kameran för att få något slags egenvärde."
Inlägg #7: Postat: 2002-02-20 15:58:00
Lena V
Jag idiotförklarar ingen. Jag ser bara ledset på det som utspelar sig i var mans och kvinnas tv-apparat. Unga tjejer som säger sig vara sexuellt frustrerade efter ett par dagar i ett hus. Befängt. Men lika fullt bygger dom "runkbås" och har sex, allt framför kamerans immiga lins.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-20 19:14:00
Sascha.
Det är åtminstone nedvärderande att kalla tjejernas sex för att de horar. Sedan undrar jag varför du bara lyfter fram de unga tjejernas knullande som ett problem? Varför glömde du de unga pojkarna?
Inlägg #9: Postat: 2002-02-20 20:14:00
AMN
det är okej att kalla tjejers sex för horeri om de inte har sex för att de tycker att det är skönt eller vill det, utan för att de vill A: få pengar eller B: bli kända . Man bör säga exakt samma sak om killar som gör likadant. Men olyckligtvis förekommer det så sällan i media.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-20 20:39:00
Lena V
Sascha; de unga killarna har inte byggt ett runkbås, de har heller inte medverkat i Slitz, avklädda ner till anklarna. Och är verkligen BB brudarna så kåta och sexuellt frustrerade, eller försöker dom vinna billiga poäng? Jag tror på det sistnämda, är övertygad om det faktiskt. Märkligt att alla hakar upp sig på ordet mediahora, men jag hoppas att du innerst inne förstår vad jag menar med det uttrycket.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-20 20:53:00
Sascha
Ja. Jag reagerade främst på formuleringen: Det är fan ett samhällsproblem när unga kvinnor måste hora knulla/onanera inför kameran för att få något slags egenvärde.

De har redan ett egenvärde & de är inga horor.
Inlägg #12: Postat: 2002-02-20 21:17:00
Lena V
Det är en dålig formulering som låter illa, jag ber om ursäkt för den och omformulerar mig; det är fan ett samhällsproblem när unga kvinnor måste hävda sig genom att knulla/onanera framför kameran. Sorry för den andra klumpiga, övertydliga och simpla formuleringen.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-21 16:13:00
Ellen
Det är inte bara tjejerna som har onanerat i BB, dessutom var väl inte tjejen som knullade under täcken ensam??? Varför bara hoppa på tjejerna?? Skärpning!
Inlägg #14: Postat: 2002-02-21 16:26:00
Sara
Jag har inte sett Big Brother, men jag tycker att att tjejerna ska få onanera hur mycket de vill. Att det sen blir framför kameran är väl ganska naturligt, eftersom kamerorna finns överallt i huset. Och de höll sig faktiskt under täcket, eller hur? För övrigt så tycker jag att de gör en hjälteinsats för tjejers rätt till att onanera utan att skämmas för det! För det finns faktiskt tjejer som BLIR sexuellt frustrerade efter några dagar, även om du själv kanske inte kan förstå det.
Inlägg #15: Postat: 2002-02-21 19:32:00
Lena V
Ellen; Jag skrev om kvinnor i denna artikel, kanske om män i en annan. Sara; Vem i dagens Sverige skäms för att onanera? Välkommen att onanera tills fingrarna är blå, men vill jag se på hyr jag hellre en p-rulle. Sen att ett gäng med tjejer skulle bli sexuellt FRUSTRERADE mao inte bara kåta utan på väg att rämna efter ett par dagar med främlingar?? Ahahahahhaha:
Inlägg #16: Postat: 2002-02-22 12:33:00
Martin F
Ska man vara petnoga så var det kanske dag 20 och inte dag 2, inte konstigt om andan faller på. :

Om det var för att bli kända då kan jag hålla med om att det är otroligt korkat, men varför ställer dessa personer upp till att börja med? Redan där kan man ju börja kritisera.
Inlägg #17: Postat: 2002-03-29 00:04:00
Jonatan Holmgren
Jag vill bara fråga vad detta hat kommer av? Är det möjligtvis så att du lider av sexuell frustration och att du ej vågar leva ut dina sexuella lustar. Eller är det så att du helst vill göra det framför en kamera och en tiondel av det svenska folket? Det är uppenbarligen något fel på dig och många andra rabiat-feminister i detta land, varför så upprörd och engagerad i vad andra gör?
Inlägg #18: Postat: 2002-03-30 14:26:00
Lena V
Jonatan; Vad är det för fel på dig då? "rabiatfeminister som lider av sexuell frustration". Är du så enögd att du inte för en sekund inser att det sitter massor med unga människor och tar intryck av vad som sänds på Tv? Tror du att jag sitter och gnäller för min egen skull? Jag är 35 år och skiter faktiskt i andra människors sexualitet, det är deras egen business, men unga tjejer som måste sälja sig med sex är fördjävligt.
Inlägg #19: Postat: 2002-12-10 06:13:00
rädd
Lena, du får gärna vara upprörd över att det onaneras i tv. Men bli för fan inte arg på tjejerna. Alla blir kåta, och personligen skulle jag aldrig klara 20 dagar utan det minsta lilla sex. Bli arg på de som klipper och väljer att visa scenerna.

Man blir ju rädd för tanter som dig.
Och sen du inte kan skilja på tjejer som viker ut sig i slitz och tjejer som gillar sex. Riktigt skrämmande.
Laddar...