Inlägg #1: Postat: 2002-02-20 12:10:00
|
peter horal |
Att införa sanktioner, utvisa diplomare etc. för att markera gentemot stater som bryter mot internationella lagar och mot FN-beslut kanske är riktigt. Sverige bör då utvisa diplomater etc från en mängd länder,Kina t.ex. vad anser ni?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-20 12:20:00
|
peter horal |
På vilket sätt är de nämnda staterna
mer oligarkiska än andra stater. Tacksam o få exempel på stater som ej är det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-20 12:44:00
|
Anders Svensson |
Bra. Bra krav. Tycker de som bestämmer i Sverige borde sätta igång omedelbart med åtgärder enligt era förslag!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-20 13:57:00
|
Fredrik Jung Abbou |
No Guts-No Glory. Where do I sign!
JAg har bott i USA och gillar mkt av landet samt ogillar aven jag svenskens kinkighet mot det som inte passar dem i jenskens stil,MEN de knullar ju med for manga vilket skall behandlas separat som i detta fallet. Skillnaden mellan barbari o respekterad samlevnad utgar ju enbart fran att lagar galler for alla o envar oavsett inflytande. Annarskan man ju lika garna skita i det helt om.
GMY/ Abbou
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-20 16:07:00
|
hmm.. |
Att utvisa diplomater och frysa amerikanska tillgångar är nog inte så smart.. Läs David vs Goliat... Nej det enda rätta är att helt skita i att efterfölja sanktionen..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-20 18:55:00
|
zeid |
bra skrivet stefan och marcus. usa:s maktarrogans verkar inte ha några gränser. de anser sig ha rätten att godtyckligt straffa andra medborgare utan någon bevisning. i förebyggande syfte. jag saknar ord för att uttrycka min avsky över sådan attytid. den svenska regeringens agerandeär så lamt att det är skrämmande. om ingen säger ifrån, kommer detta att hota rättsäkerheten i sverige och i andra länder.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-20 23:20:00
|
Anna Li |
nej, nej, nej. Ni har säkert jätterätt och så men sådär kan vi inte göra. Tänk om de fryser hela Sveriges tillgångar, tänk om vi blir Europas Palestina, tänk om vi alla blir klassade som terrorister.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-21 01:18:00
|
pat mcsweagan |
I really like the aroma of your spunch!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-21 06:49:00
|
rt lecard |
prifits och holmqvist är eckliga.