I´m a virgin, bla bla...

Inlägg #1: Postat: 2002-02-19 02:54:00
annakarin
men det var väl sött, daniel, tänk att du är så ofullbordat kåt så här tidigt om natten...
Inlägg #2: Postat: 2002-02-19 02:55:00
annakarin
uäk. jag blir så trött. snart kommer läser lady lazarus.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-19 17:08:00
Trojan
Daniel...fascinerande. Jag skulle precis beställa Discovery Channel när jag såg Din kommentar. Säg mig...är Din art brunstig året om, eller råkade AK bara vara på fel plats vid fel tillfälle? Hmmm...det ensamma och till synes lätta bytet verkar ha kommit undan. Men oroa Dig inte, det finns säkert nån tall Du kan gnida Dig emot eller nåt. Brööööl på Dig.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-19 17:49:00
annakarin
trojan! angående din kommentar till daniel undrar jag om du har hört myten om daphne och apollon? där kan man snacka den manliga trädkramarens födelse! och förövrigt är det en berättelse som har givit mig arketyper som i viss mån beskriver en aspekt av våra könsroller idag. jag rekommenderar dig den! den är rolig. och bra. tycker jag.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-19 19:01:00
Daniel
Jorå, jag är brunstig året om och visar det på de mest knasiga ställen som här t.ex. Var kanske lite väl vågat förstår jag nu efteråt, man rör sig ju ändå i de kvasiintelligentas revir, där humorn är ganska torr och endast på deras villkor... BRÖÖL på er.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-19 21:25:00
annakarin
äh. daniel. det är klart du fastnade för de styva bröstvårtorna. det var ju med just det i tanken som jag skrev det. nog har jag min beskärda del humor. jag hajar. *nickar*
Inlägg #7: Postat: 2002-02-19 23:52:00
Trojan
Jo då, den känner man till...lagerkransen och allt det där. Intressant att hon hellre ville bli förvandlad till ett träd än att falla i hans armar. Fast Apollon verkade ju vara en riktig player där kan man snacka om brööööl, men ändå...ett träd? Nåväl...hon förstod väl vartåt det barkade med honom, han skulle aldrig kunna slå rot och han verkade ju inte ha något emot ett vänsterprassel i busken heller. Uäk, skulle man nog kunna säga.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-20 10:13:00
annakarin
daphne vill egentligen inte bli förvandlad till ett träd. det enda hon ber om är att få slippa våldtagas av apollon. så hon ber till zeus om att få slippa under tiden hon flyr, och zeus grants her wish by letting her become a tree. oh, look, code-switching! har jag sagt att jag tänker svengelskt? :
Inlägg #9: Postat: 2002-02-20 13:40:00
Trojan
Hmmm...jag märker att det var länge sedan jag läste denna historia då jag uppenbarligen glömt en hel del. Jag bör ta Ditt råd och läsa om Den, innan jag kommenterar detta mer. Det är t ex en alltför pinsam skillnad mellan att falla i någons armar och blir våldtagen. ; Well, jag have pretty much samma kind of problematik. Då I was uppväxt med the English språk at home när jag var small.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-20 15:00:00
Daniel
Titta vad jag har startat! Nu börjar folk prata svengelska och diskutera alla möjliga saker utom just feminism eller vad det var för ett ämne nu igen. Ja visst ja, bröstvårtor var det...
Inlägg #11: Postat: 2002-02-21 09:51:00
Florence
nipples......roligt ord..va...jaha daphne och ap-ollon...oops!!! jag mena öh!!! rodnar jag ska genast lasa pa jag oxo.....fniss!!!!
Inlägg #12: Postat: 2002-02-21 10:07:00
annakarin in the land of stockholm
svengelsk rules fett.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-22 13:45:00
Oskar
Anna-Karin
Är du också en x-lingvist?
Ha,ha... har aldrig haft flummigare förläsningar än med Arthur "aussie" Holmér

Som tjatade om korvar och subbkatter... read subcategorizations

Jag vill träffa den där subbkatten en vacker dag...
Inlägg #14: Postat: 2002-02-22 13:49:00
Oskar
Dessutom var jag till skillnad från er alla samtliga I´m the original child prodigy! I´m the original child prodigy! helt inne på grekisk mytologi när jag var typ fem. Faktiskt var jag något av en expert...
Visste alla kinky detaljer om Europa och tjuren och Coras bortförande.........

Jag är numera konstituerad att inte tända på A.K styva bröstvårtor. Sorry AK! Måste vara de där grekiska myterna som betingade mig till att bli gay...
Inlägg #15: Postat: 2002-02-22 16:57:00
annakarin
härligt oskar! jag gjorde mina lingvistikstudier utomlands och har inte haft nöjet att höra aussie - däremot har jag hört talas om honom! : cognitive linguistics kommer alltid vara en favorit!
Inlägg #16: Postat: 2002-02-23 01:36:00
Oskar
Är det sant? Visste inte att han var såpass känd utanför de lundensiska kretsarna... Vad ska man säga - annat än att det är han värd!
Otroligt skön snubbe, rätt rejält nervös av sig...
Inlägg #17: Postat: 2002-02-23 01:38:00
Oskar
Angående Arthur:
He,he jag har trackat honom såpass att han åser mig med fasa... det var iofs inte meningen, bara en sån där pinsam "alla hörde inklusive föreläsaren grej". Jag drömmer ibland om de där subbkatterna fortfarande...

Tror att jag gillade Semantik mest av allt. Närmast filosofin liksom. Allt utom fonetik är iofs flummigt inom den lingvistiska sfären...
Laddar...