Hemliga hemliga missfall del 2:2

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-02-19 14:26:00
Mikael V
Missfall är vanligare än man tror. Har själv varit med om det, och många i min bekantskapskrets. Men trota att det inte är ovanligt, gör det ändå ont. Ont, ont, ont! Även för pappan. Du har gott om tid att bli förälder fortfarande. Själv blev jag pappa första gången när jag var 32. Kändes faktiskt bra att vara "mogen".
Inlägg #2: Postat: 2002-02-19 14:38:00
anna
hej jenny! så otroligt modigt av dig att skriva om det här. jag undrar också varför man aldrig riktigt hör talas om missfall. jag hoppas verkligen att du mår bättre idag.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-19 14:44:00
Amanda Hellberg
Jenny, din behandling av ett svårt ämne berörde mig. Gillar din rena osentimentala stil. Starkt! Tack & lycka till.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-19 17:26:00
Jörgen G
Varför tabu och hysch-pysch? Ointressant? Nej det tror jag inte. Snarare väldigt känsligt. Precis som när en nära släkting dör alldeles för tidigt, så är folk runtomkring rädda att ta upp det av missriktad? hänsyn. Det är väl därför man vanligen inte berättar för någon förrän i 3 månaden, man vågar inte ta ut glädjen "i förskott".
Inlägg #5: Postat: 2002-02-19 18:08:00
Beatriz
Ditt sätt att berätta om detta känslig ämne berör mig djupt. Det tar sin tid att komma över. Det är läkande att prata om detta, men omgivningen brukar att ha det svårt att lyssna för man gråter... Mvh Beatriz
Inlägg #6: Postat: 2002-02-19 18:48:00
Jenni
Jag lider med dig. Synd att "folk" inte fattar att man förlorar ett barn, det är inte som att operera bort blindtarmen precis.../Jenni
Inlägg #7: Postat: 2002-02-19 19:58:00
Anna Li
Visst är det konstigt att man inte hör ett ord om detta. Själv hann jag bli 28 år innan jag hade en nära vän som fick missfall och då tog jag reda på lite fakta. Obegripligt egentligen. ATt inte berätta före vecka 12 gör ju inte att man blir mindre ledsen av att få missfall i v 11, bara att ingen förstår varför man är ledsen. Så jag har aldrig begripit varför man inte kan berätta för nära och kära så fort man har lust.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-19 22:16:00
Sara-Frida
JAg är mållös......din historia går direkt till hjärtat. Jag är otroligt stolt över dig som delar med dig av din story för det finns säkert andra som sitter i den situation som du en gång satt i.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-19 23:21:00
Maria
Det var det bästa jag läst på jättelänge. Känner mig lite klokare... ska komma ihåg den här artikeln i framtiden, ha den i bakhuvudet.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-20 01:19:00
Ingo
Jättebra skrivet! Hoppas du vinner redaktionens val.. det är du värd... *5*
Inlägg #11: Postat: 2002-02-20 09:54:00
florence
Kram syster...orden racker inte till...
till mig sade en helt kaenslokall gynekolog vid ultraljudet..fostret lever inte...det blir skrapning!
bara detta inga troestens ord
sen gick hon bara...da fanns min sambo inte laengre i livet..,vi kunde inte fa fler barn.....sa det beror pa vem man moeter hur bemoetandet blir.....som tur var hade vi redan en son...som nu ar 16 ar.....tiden gar den laker inte alla sar...men den gor att saker gor mindre ont. Kram Florence
Inlägg #12: Postat: 2002-02-21 13:43:00
Mia
Finns faktiskti en del böcker om tar upp sorg i samband med missfall, en heter , tror jag, Den lilla sorgen och är skriven av Anna ??? och en man. Leta på biblioteket. Du skrev mkt berörande och bra.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-23 21:50:00
Maria
Jättefint skrivitTT Har precis blivit gravid efter ett missfall. Hoppas det går bra denna gång. Kramar
Inlägg #14: Postat: 2002-02-24 15:48:00
Terese
Hej Jenny!

Jag tycker du skrev väldigt bra. Missfall är något som man sällan tar upp, men som sker allt för ofta. Själv fick jag missfall i december nu och jag känner igen mig mycket av det du skrev i din historia.

Hoppas du mår bättre idag!

Kram Terese
Inlägg #15: Postat: 2002-02-24 21:12:00
Katarina
Starkt Jenny!
Inlägg #16: Postat: 2002-02-26 00:16:00
Ars Magica
Mycket bra skrivet, många kan tydligen lära sig en del här. Själv har jag alltid varit intresserad av min kropp och vet därför hur den fungerar, det hjälper en mycket i livet.

Och du, den där killen ska du nog inte sörja för mycket...finns fler där ute i världen!
Inlägg #17: Postat: 2002-03-04 15:18:00
Anja
Hej Jenny!

Jag håller helt och hållet med dig. Varför detta hysch hysch? Bra att du skriver om detta viktiga ämne!
Satt själv igår och skrev en krönika om missfall hemma vid datorn. Tror jag ska skicka in den...
Ju fler som skriver om detta desto bättre.

Anja
missfall i vecka 9 för en månad seda
Inlägg #18: Postat: 2002-04-12 15:49:00
Marita
Läste nyss dina artiklar om misfall...:Hemskt o jobbigt...:
Själva fikk vi missfall för 2dar sen...
Allt känns fruktansvärt jobbigt o tråkit o bara skit.
De på gyn var ju inte de trevligaste precis heller,inte så mkt förståelse, fast jag var rädd o alldeles förtvivlad o grät,frågade sköterskan inte ngt, eller sa inte ett knyst, bara tittade sådär "ner" på mej...precis som att det skulle vara mitt fel...
Inlägg #19: Postat: 2002-04-12 15:50:00
Marita del1
Läste nyss dina artiklar om misfall...:Hemskt o jobbigt...:
Själva fikk vi missfall för 2dar sen...
Allt känns fruktansvärt jobbigt o tråkit o bara skit.
De på gyn var ju inte de trevligaste precis heller,inte så mkt förståelse, fast jag var rädd o alldeles förtvivlad o grät,frågade sköterskan inte ngt, eller sa inte ett knyst, bara tittade sådär "ner" på mej...precis som att det skulle vara mitt fel...
Inlägg #20: Postat: 2002-04-12 15:51:00
Marita del2
O alla säger :men försök o se det positivt,ni Kan ju iaf få barn ihop...
precis som om det skulle hjälpa...vad spelar det för roll...jag/ vi ville ha DET barnet....
känns som ingen fattar....
Iaf...artiklarna var bra, mkt känslor..
Ha det fint:
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...