Den obehaglige mästaren

Inlägg #1: Postat: 2002-02-18 15:02:00
Stefan Whilde
Men Errol Flynn är ju en hjälte, Amanda. Okej, vi byter ut det till: som en lycklig delfin i frihet. Frasen är en älsklingsfras, precis som du noterat, och kommer tyvärr att följa mig framledes, oavsett om jag vill eller inte. Jag står maktlös och ser på, helt utan kontroll. Mvh Whilde
Inlägg #2: Postat: 2002-02-18 15:08:00
Amanda Hellberg
Äääh, han var en kinkig men åkej, stilig gammal nazistsympatör. Fast jag fattar grejen med älsklingsfraser, fair enough. Sökandet efter nya som smakar friskt i mun måste dock alltid fortsätta. Med vänlig hälsning Hellberg
Inlägg #3: Postat: 2002-02-18 15:17:00
Stefan Whilde
Var han en gammal nazistsympatisör? Det tycks jag ha missat och jag har väl inte brytt mig om att researcha i Flynn direkt. Jag ser honom mest som en harmlös jeune premier, ett slags dåtida bragdman som passar bra in i diverse bilder. Nu finns det risk att han åker ut. Vad sägs istället om Ernst Hugo Järegård? Han var dessutom tredimensionell och en oerhört fin människa. Eller Dijans Betty Blue? Har du några förslag, Amanda? Jag tar tacksamt emot. Mvh Whilde
Inlägg #4: Postat: 2002-02-18 15:32:00
Amanda Hellberg
C Highams biografi antyder slikt men enl. Mr Flynns dagböcker från 1936 kan de välvilliga dra slutsatsen att han nog mest var politiskt naiv. Nevermind. Gaugin var ju en skön kille på sitt vis men en skit mot sin första familj. Woody AllenPedofil, Anita EkbergBlonderad, Thorbjörn FälldinCenterpartist, hmm, ingen är perfekt.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-18 20:24:00
suz
errol flynn var kanske djup på andra ställen,kanske,
ursäkta men gjorde ekbergs blondering henne till en sämre människa ?
allen ja han är en sämre människa, kan inte ens se hans filmer,har aldrig kunnat,
jag som har blonda highlights för at pigga upp mitt svenska råttblonda är jag en sämre människa nu ?
suz, blond och politsikt naiv för at inte säja totalt ointresseard, utom i sakfrågor!
suzperfekt människa, har en blandning av både brister och fel :
och med humor :
Inlägg #6: Postat: 2002-02-19 15:34:00
Amanda Hellberg
Nej Suz, du är en skön människa! Mitt "påhopp" på La Ekberg var menat med glimten i ögat. Nobodys perfect, det är det som gör oss intressanta. Och du, våra blekta strån är helt igenom våra egna: Vi har ju betalat för dom.
Laddar...