Westessons 100 favoritfilmer: nr 83

Inlägg #1: Postat: 2002-02-18 15:32:00
valle w
Ja, jag har papper på 60 poängs filmvetenskap vid det fina ärevördiga universitetet i Lund. Där lärde jag mig mycket om paradigmer, men ingen försökte på något vis övertyga mig om att den ena filmen skulle vara bättre än den andra av några objektiva skäl.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-18 15:36:00
valle w
Och nej, jag ställer inga högre krav på film än att de på något vis ska beröra mig, som det så fint brukar heta. Varje film är värd att tas på allvar, åtminstone så länge den själv inte stoltserar med sin fiiinhet. I slutändan visar det sig alltid att de filmer som försökt underhålla sin publik är de som överlever, och som dessutom har mest att säga om den tid de gjorts i.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-18 15:43:00
valle w
Man kan fylla en lista med Tarkovskij, Antonioni och Jim Jarmusch, men jag tycker man gör filmkonsten en otjänst om man bara vill se till en films eventuella intellektuella kvaliteter. Film är massmedium med en unik förmåga att engagera sin publik, och man sticker bara huvet i sanden om man vill frånta all film som attraherar en genomsnittspublik sitt värde.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-18 15:43:00
valle w
Den regissör är inte född som inte vill kommunicera, och är han född, så tycker inte jag att han ska göra film utan skriva haikus för byrålådan.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-18 16:01:00
Juanita
Jag har 80 poäng litteratur på det anrika universitetet i Stockholm, jag skulle inte sätta in en film som Fyra bröllop på min lista.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-18 16:40:00
Jacob Åström
Jag har 0 universitetspoäng och skulle förmodligen inte sätta in filmen på min lista heller, men jag bryr mig inte, för det är så jävla välskrivet. För mig skulle det inte spela någon roll om du så satt TMHT-filmerna i topp tätt följda av Ninja Kids, jag skulle ändå läsa.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-18 16:53:00
Juanita
Klart men valle skrev att han ville irritera mig och det gjorde han när han satt in Oceans Eleven och Fyra bröllop. Jag vill se In the Name of the Father och Dancer in the Dark på listan.
Laddar...