Du är avslöjad, "kärleksdoktorn"!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-02-18 09:54:00
Trojan
Håller med 100. Bra skrivet!

Ett citat vet ej ursprung som jag kommer att tänka på är:

"Men are from Earth and Women are from Earth - deal with it!"

Dessutom tycker jag att att Håkan Hellström låter som en drogad känguru ja, jag har gått i musikskola och att hans texter har ungefär samma litterära dignitet som ett brickunderlägg från McDonalds.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-18 11:31:00
Anna Li
superutmärkt! Verkligen välformulerat. Och modigt! Och klarsynt! Håller med om allt - förutom att HH nog kan vara väldigt ensam fast han är häradsbetäckare.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-18 11:50:00
SHQ
Ojojoj. Jag vet att det finns risk för KMIB Klubben för invärtes.. varning här men din argumention och påläsning är skitbra. Tummen upp.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-18 11:56:00
maja hansson
Priftis gör tyvärr ett rejält magplask här. Hans uppsåt t y c k s gott.
Men man gör bara inte så som Priftis förverkligat sin attack! Varför? Jo, kritiken mot det amerikanska dravlet må väl vara. Men att hoppa på kanaljen och skämtaren WHILDE
är grymt och onödigt. Alla som läser Whilde med vuxna ögon, ser hans humor och ironi. Den är välgörande!
Inlägg #5: Postat: 2002-02-18 11:56:00
maja hansson
Men man gör bara inte så som Priftis förverkligat sin attack! Varför? Jo, kritiken mot det amerikanska dravlet må väl vara. Men att hoppa på kanaljen och skämtaren WHILDE
är grymt och onödigt. Alla som läser Whilde med vuxna ögon, ser hans humor och ironi. Den är välgörande!
Inlägg #6: Postat: 2002-02-18 11:56:00
maja hansson
Inlägg #7: Postat: 2002-02-18 12:09:00
Johan Martinsson
Underbart! jag har också länge gått runt och hatat, hatat och sett det sorgliga i "the Rules" och Venus-tjafset!!! äntligen Priftis, du har återgett mig min respekt för dig som skribent.
Attackerna på Whilde är åtminstone delvis berättigade, men är ett bra grepp för att få mer uppmärksamhet iaf... ;o din gamle effektsökare där!
Inlägg #8: Postat: 2002-02-18 13:05:00
Lena V
Utan att lägga mig i själva sakfrågan så mycket själv har ibland attans roligt åt Whildes skriverier, ibland inte, som med mina egna; så krävs det en hel del mod att högt delge en åsikt som strider mot många andras. Starkt av dig att gå mot strömmen när du känner att du har en annan vinkel. Larvet om att du skulle vara avundsjuk köper jag inte för en sekund.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-18 13:44:00
Christer H
100 biologi eller 100 inlärning? Enligt MP, de flesta feminister och vänstermänniskor, uppenbart det sistnämnda. Nu govänner, är livet aldrig svartvitt. Sanningen ligger som vanligt nån stans mittemellan. Mvh CH, "Bioligist"
Inlägg #10: Postat: 2002-02-18 14:11:00
Ylva
Hurra! Vilken text! Fantastiskt - äntligen börjar man skönja lite frihet för kvinnor, när männen också börjar haja saker och ting och vi kanske kan få lika värde som män. Om tio år kommer biologisterna jämföras med nazisterna.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-18 14:15:00
Trötter
Typiskt Priftis, att låta sitt billiga effektsökeri yttra sig genom angrepp på andra Sourzeskribenter. Vad är problemet Priftis, kan du inte hävda dig genom att enbart argumentera för din sak, utan att sjunka till billig smutskastning? Och vad vet en tjugoåring som du om relationer? Det är många som frivilligt lever som singel! Men det har väl du bara inte hunnit inse än...
Inlägg #12: Postat: 2002-02-18 14:33:00
Petra
Pinsamt och avundsjukt. Läste i en av kommentarerna att Anna Li fått för sig att Whilde vill tvinga kvinnor med panikångest föda barn. Du måste ha läst den texten väldigt illa. Han skriver ju att han vill behandla panikångest så att kvinnor ska slippa ingrepp.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-18 16:54:00
Marcus P - kommentarer
Kritiken mot min artikel går i huvudsak ut på en enda sak: att min kritik av Whilde dels är förkastlig, dels bottnar i avundsjuka. För egen del förstår jag inte varför Whilde skulle gå fri från kritik bara för att han kan skriva vackert. Språklig begåvning är väl snarare ett argument FÖR att kritiskt granska någons text? Vad jag vet finns det ingen som har diplomatisk immunitet på Sourze, inte ens vår käre Lundellkopia.
Inlägg #14: Postat: 2002-02-18 17:41:00
Daniel
Ho ho, man kan skratta gott och länge åt John Gray´s böcker. Undrar hur kul det skulle vara att träffa på någon som faktiskt tror på hans dravel ?
Inlägg #15: Postat: 2002-02-18 19:37:00
Abbou El Guapo
Jag skulle kunna recycla detta inlegg pa 10 sek o enkelt plocka bort allt Karleks relaterat o legga in borstips istallet o hela inlegget skulle va lika relevant dar man ser horder av lycksokare som forsoker ge patentnycklar till ennu storre lycksokare som koper skiten. Att knecka koden till att fa knulla blir snabbt att alla tror det finns ngt monster o kod till att tjena enkla o snabba o stora pengar. Samma kvacksalvare.
Inlägg #16: Postat: 2002-02-18 19:37:00
Abbou El Guapo
For ovrigt gillar jag att Whilde vagar flumma ur o dromma lite det behovs da allt inte kan vara gravallvarligt jemt.
Inlägg #17: Postat: 2002-02-18 19:50:00
MarieS
Lite,lite orättvist mot Sex and the city och Per Hagman tycker jag nog ändå..iaf sex&the city har ju en viss självironi.Men jättebra att detta med gudinnemyten togs upp!!Läste nyligen "Sirenernas sång" av N.Björk som skriver intressant om detta.Tror inte riktigt att "alla" gillar stefan W:s texter,men sättet tex Dina bemöttes på gör att -ja det känns lite meningslöst.
Inlägg #18: Postat: 2002-02-18 20:20:00
herr namnlös
klockrent priftis. bry dig inte om idioterna, de gillar guldpolerade skitkorvar bättre än skarpa analyser. kanske är de avundsjuka också.
Inlägg #19: Postat: 2002-02-18 21:15:00
Jörgen
Det du skriver om gudinnor är delvis sant, även om du generaliserar så att man nästan mår illa, men vad har Whilde med det att göra? Har du läst hans texter? Han är en förespråkare för människans rättigheter och friheten att tänka och känna själv. kan du inte skriva om din egen syn på kärlek istället?
Inlägg #20: Postat: 2002-02-18 22:26:00
Frank
När en och samma text kickar task på Sex & the City, Håkan H, Per H och sur-John G måste man bara digga. Välskrivet, vaket och välargumenterat. Toppen!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...