|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-17 14:39:00
|
|
Lena V |
Ja du Bertram, vad gör jag för Lisa? Vad kan jag göra för henne? Utifrån mina förutsättningar kan jag inte göra så mycket. Som lågavlönad handelsanställd med ett par 100 i månaden till min privata pensionsförsäkring som jag måste ta om jag vill kunna leva på mer än 4.500 i månaden när det är så dags har jag inga ekonomiska möjligheter att betala någon plats på privat vårdhem åt henne.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-17 14:42:00
|
|
Lena V forts |
Det jag kan göra är att hjälpa henne med små vardagligheter. Ta in hennes post när det är halkigt ute, gå till affären och handla mjölk och bröd till henne och se till om det lyser/är släckt i hennes lägenhet när det så ska vara. Det är så det funkar idag, hennes liv är ingenting värt medans Percys är värt inte bara den fantastiska lön han varje månad erhåller, utan 900 miljoner till. Det är så absurt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-17 14:57:00
|
|
Bertram |
Barnevik har visserligen större möligheter att hjälpa henne åtm. ekonomiskt än de flesta men så gott som alla kan hjälpa till lite, efter förmåga. Det är lätt att gnälla, svårare att göra något själv. Det vara bara det jag vill säga med mitt första inlägg.
|
| |