Inlägg #1: Postat: 2002-02-12 22:43:00
|
Anna Li |
Men du kanske har oanade krafter? Debattera med Knut är nog ungefär lika framgångsfyllt som att slåss med väderkvarnar. Vad gäller homofobas inre rädsla för att vara homosexuella så är det enligt "sanningskällan" AFtonbladet bevisat i en medicinsk studie att de mest homofoba var de enda som fick ribba när de fick kolla på homoporr.... Vilket inte förvånar mig ett dugg.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 05:07:00
|
Bo |
Ajdå. "Aftonbladet" och "medicinsk studie" rimmar inte så bra. När kvällspressen börjar använda sig av vetenskapliga metoder likt ett barn som hittar sin pappas hagelbössa under sängen kan resultatet inte bli annat än pajasbetonat. Inte för att jag inte tror på deras resultat, men metoden brukar alltid suga valballe, om ni ursäktar min franska.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-13 09:39:00
|
Anna Li |
Därav citationstecknen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-13 09:50:00
|
Stefan Holmqvist |
EGENTLIGEN vet jag bättre än det klämmiga avslut jag publicerade. Det går absolut inga konkreta, raka linjer när man studerar uppväxtens påverkan. Exempel: Ett barn som får för lite uppmärksamhet kan får resultatet att han/hon letar uppmärksamhet resten av livet. Det kan även få den utvecklingen att barnet vänjer sig att inte synas eller höras. Bägge kan vara lika bra eller dåliga beroende på en rad andra faktorer.
|
|