Inlägg #1: Postat: 2002-02-12 22:22:00
|
Anna Li |
Enligt min åsikt så är stora delar av Sofias artikel feministisk. Om du är för jämställdhet - varför måste du klanka på feminismen? Trist, tycker jag.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 08:29:00
|
Sten |
Jämställdhet är självklart om man är för människors lika värde. Det är något man utövar. Många feministers tjat är ensidigt, förklädd egoism och förfelar sitt syfte. Jfr Schymans tal på vpk:s kongress.Trist tycker jag
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-13 09:58:00
|
Anna Li |
Onödigt att ta en extremform av någonting som ursäkt för att avfärda hela rörelsen. Jmfr avfärda islam för att det finns fundamentalister eller kristendomen för att det finns Jehovas vittnen. Du gör inte jämställdheten ngn tjänst genom att klanka på feminismen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-13 15:38:00
|
Sten |
Jag avfärdar inte hela rörelsen, de som framför egna åsikter är värd all beröm som Sofie.Men många tjejers introduktionsrit verkar vara att skrika högt om f. Ungefär som nya journalisters artiklar om kända rättshaverister.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-14 10:19:00
|
sofia |
som sagt; det verkar finns lika många definitioner på "feminism" som det finns feminister, även om jag själv hellre kallar mig humanist. Inte för att undvika vad som ofta blivit ett skällsord, men för att feminismen som den framställs i media ofta är för extrem för att jag ska kunna identifiera mig.
|
|