Åldersgränser - en blindtarm

Inlägg #1: Postat: 2002-02-11 10:33:00
Christer
Dåligt argument. En diskriminering blir ju inte mindre för att den har biologiska/psykologiska skäl. Låt krögarn sätta en! könsoberoende gräns. Ansvaret för ordningen har han redan.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-11 14:04:00
David
Eftersom kvinnor bevisligen är sämre än män är det ju logiskt att dom också tjänar lite sämre. Jag har svårt att se nånting diskriminerande i det. Givetvis drabbar dett en del kvinnor som är lika bra som män, men det är liksom inte så mycket att göra åt. Av många dåliga lösningar är detta kanske den minst dåliga?
Inlägg #3: Postat: 2002-02-12 08:48:00
Tobias
Vad sägs om att vi delar in alla människor med hjälp av statistik och tilldelar sedan alla individer en grad. Från slödder till elit. Sen kan vi ha slödder-krogar och elit-krogar o.s.v. Nysvenskar är överrepresenterade i brottsstatistiken alla nysvenskar är slödder, detta gäller även ursvenskar vars föräldrar lever på socialbidrag. Män slåss oftare än kvinnor, så kvinnor KAN uppnå graden Elit-plus och män KAN bara uppnå graden Elit. Detta blir väl JÄTTEBRA, eller?
Inlägg #4: Postat: 2002-02-12 09:11:00
GL
David: Åh, ditt miffo. Om du försöker hävda att flickor inte utvecklas tidigare än pojkar talar du mot bättre vetande.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-12 09:14:00
GL
Och nu kommer du att svara: "Åh, ditt miffo. Om du försöker hävda att kvinnor inte är sämre än män talar du mot bättre vetande". Javisst - shoot! Men jag har vetenskapen på min sida, medan du bara fjantar dig.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-12 09:46:00
Jörgen G
GL ditt .....! Javisst, jättebra! Varför inte gå vidare och införa skilda åldersgränser för att t ex ta körkort, rösta och handla på systemet också? Eftersom du nu har vetenskapen på din sida? Och eftersom kvinnor bevisligen lever 6 år längre än män - i genomsnitt - så kan vi ju sänka pensionsgränsen för män till 59 år! Givetvis finns det många kvinnor som drabbas, men det är ju inte så mycket att göra åt.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-12 15:58:00
David
Jag fjantar mig inte jag försökte bara visa på hur dumt ditt inlägg var.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-12 17:19:00
pUs
David; Bra inlägg. :
Laddar...