|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-12 15:49:00
|
|
Micke |
Din poäng är? Har jag någonstans sagt att dessa barn var adopterade?
Jag berättar hur dessa barn kommit till om du läser om. Jag kan citera för dig så slipper du anstränga dig: "... det är också kränkande för de 40 000-80 000 barn som idag lever med mist en homo- eller bisexuell förälder. Dessa barn har kommit till genom tidigare heterosexuella förhållanden, insemination och i sällsynta fall singeladoption"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 01:46:00
|
|
Christer |
Ursäkta Micke, en miss i läsningen. Men min invändning faller ju inte för det. Det finns ingen forskning i världen som visar, hur individer, som adopterades av homosexuella som små, mår som vuxna. Du låter påskina att resultatet av din refererade undersökning skulle vara sanningen. Det finns andra forskningsresultat som visar motsatsen. Dock är av naturliga orsaker kunskapen här tunn.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-13 01:50:00
|
|
Christer |
Min poäng är självklart en stor tvekan till homoadoptioner i dagens läge, för barnens skull. Har ni missat alla de föreningar av adopterade som avråder? De anser jag vara mer "sakkunniga" är gaylobbyister.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-15 21:15:00
|
|
Christer |
Andra remissinstanser som också avråder är bla Rädda barnen och Barnombudsmannen. Homofobismen är uppenbarligen utbredd.....eller? Mvh
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-21 14:24:00
|
|
Micke |
Du får gärna hänvisa till någon käla där "forskningsresultaten visar motsatsen". Jag tror inte på uttalanden från anonyma personer. Jag har hänvisat till en stor utredning som undanröjer merparten av de argument som nejsidan har. Du argumenterar med känsloargument och inte fakta, eftersom du inte kan hänvisa till några utredningar alls.
|
| |