|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-11 00:38:00
|
|
Mc G |
Det känns egentligen som du har bestämt dig för hur du vill se på verkligheten - och vägrar oavesett information som kommer fram ändra ståndpunkt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-11 14:31:00
|
|
gustav almestad |
det är väl klart som fan att båda två tänker på ett sätt som tillåter respektive slutsats. men oavsett vad domstolens intentioner var tycker jag att det är allra viktigast att titta på straffen i jämförelse med tidigare praxis; för husockupationen i linköping var det inte en jävel som fick fängelse! och de hade för fan brandbomber och slangbellor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-11 15:45:00
|
|
Bertram |
Fast det är ju för uppvigling till kravaller via sms ungefär i alla fall de är dömda, inte för husockupation.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-11 18:59:00
|
|
Mc G |
Och?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-11 19:02:00
|
|
Mc G |
Gustav: Nej där har du fel. Personligen - innan jag tar ställning försöker jag analysera situationen. Därefter - om jag tagit ställning och det kommer fram mer info som bestrider min tidigare ståndpunkt har jag faktiskt tillräckligt med självkritik att ändra mig. Självklart tolkar jag också världen ur mitt perspektiv, men om fakta presenteras måste man vara kapabel att göra en självständig analys.
|
| |