Inlägg #1: Postat: 2002-02-10 00:13:00
|
Stefan Whilde |
Jag vet inte riktigt om inlägget är ironiskt menat, men jag väljer att tolka det så och då var det ett lagom provokativt inlägg. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-10 00:54:00
|
johanna |
Ironin finns där som saltet för livet. Men när du läser i dagens Aftonbladet att man skickade en förtidigfödd mellan sjukhus i en TAXI utan mamma p g a ekonomin inte raad med ambulans?! saa blev det hela plötsligt allvar. Försvarar du ocksaa en läkare som mot föräldrar gör en EKONOMISK bedömning istället för MEDICINSK och sänder barnet till döden?? Jag hoppas inte...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-10 00:56:00
|
johanna |
Alltsaa i Göteborg...samma ställe där man lagt snittarna paa kort.
Heja Sverige, världens bästa i ...vad var det nu igen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-11 00:00:00
|
Stefan Whilde |
Nej, herre gud, Johanna, att medicinska idiotbeslut fattas utifrån ett ekonomiskt perspektiv är helt oacceptabelt. I min text står också tydligt att Göteborg har gjort sitt ställningstagande utifrån fel anledning, dvs ekonomin. Med texten vill jag diskutera förlossningsskräck och kejsarsnitt, inte sjukvårdens bristande humanitet. Den kan vi diskutera en annan gång. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-12 23:16:00
|
Christer |
Johanna, Stefan har lika mkt "rösträtt" som du. Vi har lagstadgad yttrandefrihet i Sverige. Stefan, att idiotbeslut fattas är väl fel oavsett perspektiv. Ekonomiska prioriteringar måste emellertid göras och görs dagligen resurserna räcker omöjligt till allt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-13 18:45:00
|
Stefan Whilde |
Ja visst, men jag tycker vi hamnar fel när vi grundar medicinska beslut på rent ekonomiska grunder. Prioriteringar får vi leva med, det är ofrånkomligt. Mvh Whilde
|
|