|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-09 10:17:00
|
|
Knut |
Dom skulle ha tagit det lugnt och tänkt sig för, något som du också har svårt med.
Men redaktionen på sourze kanske hetsade dem till detta.
Med norsk lärarutbildning i ryggen har jag litet svårt med det svenska språket. Men ni läser ju i alla fall vad jag skriver.
Tack för mig Hasselbergarn. Jag lämnar er nu.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-09 14:50:00
|
|
Ylva |
Tagit det lugnt och tänkt sig för??? Ursäkta mig? Du menar alltså att vissa personer ska hålla tillbaka det de skriver, trots att det de skriver ingår som de viktigaste delarna i ett civilserat samhälle, de mänskliga rättigheterna, en demokratis allra viktigaste hörnstenar - respekt och rättigheter och frihet från förtryck för alla, även minoriteter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-09 16:39:00
|
|
Knut |
Nej, det är inte så jag menar. Sourze höll inne med min artikel i ett dygn så att de kunne publicera dessa debattinlägg samtidigt.
Jag ville ha en debatt om fördomar och förutfattade meningar, men den blev vinklad till detta mera ensidiga ämne som intresserade dessa personer. Detta tycker jag är ojust i en öppen debatt, och vill de ha ojust spel så går jag inte av vägen för att spela med.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-09 19:23:00
|
|
Hasselbergarn |
Knut, då var det du som gjorde fel! Det blev ju en debatt om dina fejkade/äkta fördomar. vad hade du räknat med med? Beställer du te när du vill ha kaffe också. MEN du missar mål hela tiden med vad jag försöker säga. Du säger att jag med fler inte har förstått, jag frågar VAD är det jag inte har förstått varvid du svarar att jag inte har förstått? Jag frågar igen, vad skulle Andreas och SHQs artiklar innehållit enligt dig? Förbehållslöst medhåll?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-09 19:33:00
|
|
Knut |
Du har visst inte förstått att loppet är kört nu. Detta kan vara en benägenhet hos dig, och i så fall är detta bara att beklaga. Jag svarar inte på flera kommentarer från dig då jag finner det menlöst.
Detta är i alla fall rätt av rätt av mig, oavsett vad du tycker om detta. Åter: Tack för mig Hasselbergarn
Kverulera inte mera.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-09 21:26:00
|
|
Lena |
Snacka om att vara heeeeeelt körd.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-09 21:54:00
|
|
Knut |
Ja, han ger sig ju aldrig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-10 01:41:00
|
|
Lars |
Nej, Hasselbergarn är lite oförmögen att förstå ibland.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-10 09:14:00
|
|
Knut |
Nu börjar det bli roligt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-11 13:26:00
|
|
Hasselbergarn |
Ok , Knut. Loppet är kört för mig. Kan du nu, när du känner triumfens sötma förklara vilket lopp vi just kört och vad jag uppenbarligen har förlorat. Vill Lena o Lars tas på allvar får de komma med med kreativa påhopp. Back to basics, hur skulle motargumenten mot dig ha serverats?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-11 14:16:00
|
|
Knut |
Tack för din vänliga ton, men du är lika förbaskat en envis j. Kolla in min nästa artikel "Homosexualitetens smygande diktatur" med undertitel :"Vi borde alla gå i förbön för Gardell"
Har kommer mycket av mitt upplägg och min strategi att förklaras. Men ni har själva provokerat fram denna i er hets, och det är faktiskt litet tråkigt.
Hoppas du sedan förstår och känner dig nöjd och belåten.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-11 15:04:00
|
|
Hasselbergarn |
Det här kommer bli intressant, vi kommer alltså vå veta vad vi borde ha gissat oss till för två veckor sen?. Men oavsett, det kommer bli intressant.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-11 15:17:00
|
|
Knut |
Nej, inte alls. På den tiden hade jag inte en aning om denna utveckling, och jag har fått lov att hitta på saker efterhand. Jag blev ju litet sur när de andra debattartiklarna kom så snabbt och gjorde denna till en ensidig debatt som absolut inte var den som jag ville ha, och då var det för sent att ändra på detta. Men nu när stormen har laggt sig, så låter jag mig ju inte avfärdas på detta enkla simpl sätt. Men vad är en debatt om ingen följer den? Så ett tack ska du ha trots allt.
|
| |