Tänk er mig i TV4s gomorronsoffa

Inlägg #1: Postat: 2002-02-08 21:53:00
Stig-Björn Ljunggren
Får verkligen Sverige-Demokraterna gehör? Det sägs så, men inte i den omfattning som de skulle kunna få, om de skötte sina kort rätt. Men så länge de har nazianknytning och rör sig i kriminella kretsar så tror jag de är utan chans. Men du har rätt i att de andras mittenpositionering gör det möjligt för andra att ta en flank. Som Nyd gjorde 1991. Men är man alltför tokig går det inte. Vänsterpartiet försökte länge, men fick chansen först sedan de blivit "sossar".
Inlägg #2: Postat: 2002-02-10 20:40:00
Joakim Larsson
Äpp, äpp, äpp! Kom igen nu, Stig-Björn! Sverigedemokraterna stavas det, utan bindestreck. Nå, vad har du för tankar om vår taktik då?
Inlägg #3: Postat: 2002-02-10 20:44:00
Stig-Björn Ljunggren
Sverigedemokraterna? Deras taktik?

För många kriminella, nazianstrukna och vildsinta pojkar, det är felet. En REN organisation, utan hets och boarderline, det skulle fungera, det finns en opinion därute som går att fånga, men efter Fadime så tror jag att de etablerade partierna själva klarar av att slå åder på den opinionsyttringen.....ajöss alltså, tror jag. Enda chansen är lokala genombrott, baserat på enskilda personligheter och stämningar.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-11 08:39:00
Stefan Holmqvist
Jon: Har du några referenser till den forskning du skriver om?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-18 16:00:00
SHQ
En enskild händelse som Fadime påverkar ett helt partis uppgång eller ajöss? Vilken statskunskap. Vilken retorik. Bara för att VPK bröt ut Stalinisterna i APK så vet jag inte riktigt om det är jämställt med Sossar.
Laddar...