Förlåt mig jag är en bluff

Den här tråden diskuterar artikeln Förlåt mig jag är en bluff.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-12 17:35:00
Fredrik Jung Abbou
Gud ar stor! Dar kom en av de absolut viktigaste pelarna for alla manniskor. Vi ar alla en bluff. Pa ngt satt, ngnstans e vi en bluff eller radda eller svaga etc. Ju snabbare man accepterar detta ju snabbare kan man borja bli en mindre bluff o utvecklas mer! Manga pa 50 har fortfarande inte erkannt detta for sig sjalva o har darav ingen som helst sjalvinsikt eller formaga till sjalvkritik. min far tex. Du har redan kommit langt bara med denna artikeln o din alder.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-12 18:28:00
Kajsa Kallio
Jag hade svårt att sova i flera veckor efter det att jag skrivit "runkobjekt" i artikeln om A-teens. När sen precis den meningen citerades i Expressen, gömde jag tidningen för att mina föräldrar inte skulle läsa den vi var på semester ihop. Hahaha....man är inte klok. Det var en befrielse att läsa om dina våndor. Jag har precis samma problem själv. Försöker varje dag övertyga mig själv om att jag kan skriva en bestseller utan en massa smaskiga sexskildringar.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-12 18:41:00
Poa Moberg
Jag har träffat dig Navid. Jag har sett dig vinna Ordfronts Poesi cup. Du är här på Sourze en ordbajsare, det har jag tyckt länge. Navid skriv mer poesi istället och sluta för guds skull inte att tävla. Du är en stor poet, Navid. Fatta det!
Inlägg #4: Postat: 2002-02-12 18:54:00
Mikael V
Där ser man. Gräset är verkligen alltid grönare på andra sidan. Jag, som väl får räknas in i de självutlämnandes skara, är ibland otroligt avundsjuk på alla er med starka åsikter som ni skickligt argumenterar för. Själv håller jag alltid med alla och ingen. Hittar aldrig svart eller vit pensel. Bara grå.
Men tillsammans gör vi Sourze spretigare...och det är bra...tror jag...;
Inlägg #5: Postat: 2002-02-12 21:19:00
pUs
Bra skrivet, Navid. Men frågan är ju om den är en bluff? : äh.. skitsamma, jag tar den på allvar i alla fall.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-12 21:30:00
Gabrielle
För det första så behöver inte en bra novell eller text innehålla sex. Livet består av så många komponenter och sex är definitivt inte allt på jorden.

För det andra tycker jag att det bara tyder på sundhet att du har svårt att fläka ut ditt innersta för hela Sverige och alla som surfar på internet.

För det tredje: analysera inte så mycket! Skriv och ha kul så blir texterna bra.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-12 21:58:00
jennyn
Du är alltså en människa Navid
Inlägg #8: Postat: 2002-02-12 23:35:00
zico
det är många skribenter som har samma problem... det är för jävligt men man ska jobba på det så löser det sig.. kanske
Inlägg #9: Postat: 2002-02-12 23:45:00
Staffan Huss
Fortsätt att skriva och vara Navid som Navid är. Jag vet att du hittar din alldeles egna stil "på riktigt" en dag. Jag vet att du, när du sätter den sidan till, kan ge dina läsare något som griper tag utan att blanda in ditt privatliv och dess intimare delar. Detta tycks visserligen vara inne just nu, men betyder inte att din önskan att vara en skribent med integritet är fel.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-13 12:18:00
Oskar
Jag gillar något med dinta texter.
Vet inte om det är begåvning eller inte, personligt eller opersonligt - spelar det en roll?

Allt beror på din ambition. Jag behärskar både det utlämnande och det allmäna men upplever ändå samma problem - att lämna ut sigsjälv är ibland otroligt ångestgenererande.

Men dina texter sticker ändå ut på något sätt. Om inte annat så är de genomtänkta och har ett helt OK driv. Säger jag och jag gillar inte att strö beröm rutomkring mig helt gratis..........
Laddar...