Klart homosexualitet är en sjukdom

Inlägg #1: Postat: 2002-02-06 17:57:00
christer kyreus
Inte jag: kyreus som skrivit den här nojan! Meddelas på förekommen anledning.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-07 09:26:00
Stefan Holmqvist
Intressant. Kan du uteveckla det där med Sexuella felfokuseringar med lite vetenskapliga källor och fakta. Du får dagen på dig sen plockar jag ned svammlet.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-07 09:46:00
christer kyreus
Go ahead, SHQ! Pull him down.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-07 09:49:00
ANders Linnard
Heterosexualitet är en sexuell felfokusering. Heteros har en oförmåga till universell kärlek och begränsas av en sexuell fobi mot det egna könet. Förmodligen grundar sig allt i en störning under den anala fasen i barnets uppväxt.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-07 09:53:00
TH
Skulle kunna prata om okunskap. Skulle kunna prata om kärlekslös uppväxt. Skulle kunna prata om dålig utbildning och skolans förfall. Skulle kunna prata om latent homosexualitet.

Väljer att konstatera att det är gott om idioter, men tack och lov har dom allt mindre att säga till om.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-07 15:43:00
Anders Svensson
Felfokusering? Hur uppstår det? Jag vill gärna höra. Händer det i magen på mamman? Eller hur går det till? Jag vet en liten pojk, han är bara några år gammal, han bor i samma område som jag, han vill bara ha flickkläder. Är han felfokuserad och därmed sjuk? Jag tycker inte det. Jag tror att han är helt frisk och jag tror att han kommer att bli homosexuell som vuxen. Jag anser inte att det är något fel och inte heller någon sjukdom.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-09 22:27:00
Klempa
"Jag vet en liten pojk, han är bara några år gammal, han bor i samma område som jag, han vill bara ha flickkläder. Är han felfokuserad och därmed sjuk?"
Han blir säkert det om någon får för sig att säga till honom att han gör rätt i att bära dom kläderna livet ut och visa sin "rätta" läggning.Förresten vart finns alla dessa vetenskapliga bevisa som stödjer homosexualitet?
Inlägg #8: Postat: 2002-02-10 01:11:00
Christer
"Nojan, svammlet, pull him down" osv. Vad ger er rätten att förhåna dem som inte tycker som ni? Nazityskland nästa? "Sexuell felfokusering" gynnar inte artens fortlevnad.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-11 10:37:00
Stefan Holmqvist
Christer Tryckfrihetsförordningen. Jag kan skicka en länk om du vill studera den helt med alla subparagrafer.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-11 13:29:00
Christer
Stefan- Jag talar givetvis inte om det juridiska. Lyckligtvis har vi mestadels och ännu rätt att både förhåna och tycka vad vi vill offentligt. Jag talar om moral och normal hövlighet. Begreppen bekanta?
Inlägg #11: Postat: 2002-02-11 14:18:00
Stefan Holmqvist
Så när Knut drar ett rött streck emellan pedofili och homosexualitet vilket är felaktigt, kränkande och underlag för åtal, när han skriver att HS är en sjukdom och jag reagerar med en mild, saklig och lämplig artikel så skall jag iakta "moral" och "hövlighet"...........
Du röstar på KDS va?
Inlägg #12: Postat: 2002-02-11 16:26:00
Christer
Tonen i din artikel var ok. Det jag vänder mig emot är pöbelattityderna i kommentarerna här mot mig. Mig veterligt har "hetslagändringen" inte gått igenom än. Och vad som är sjukt eller inte i psykbranchen är mode. Forskning om bögbotande visar att 30-80 kan ändras i sexuell inriktning, positivt?
Inlägg #13: Postat: 2002-02-11 16:29:00
Christer
Länge sen dom hette KDS. Jag är ateist och har aldrig funderat på att lägga rösten på Affe och Kd. Mvh CH
Inlägg #14: Postat: 2002-02-12 13:34:00
Stefan Holmqvist
Nej det är inte mode. Det finns en vedertagen nomenklatura som klargörs av professionella psykopatologer. Allt annat är massmedialt bjäfs. Kommer du med rakt igenom klantiga och debila påståenden som "Homosexualitet och pedofili är sexuella felfokuseringar. " får du svar. Tro inget annat.
Inlägg #15: Postat: 2002-02-12 15:54:00
Christer
Beklagar att du fortsätter diskussionen på fortsatt låg nivå. Invektiv tas oftast till när argument saknas. Dina proffessionella patologer tex APA USA, har historiskt visat sig starkt oeniga och påverkade av lobbying från tex gayrörelsen, läkemedelsindustrin mfl
Titta bara på hur DAMP-ADHD-debatten har förts hos oss.
Inlägg #16: Postat: 2002-02-15 09:13:00
Stefan Holmqvist
gäääsp. Det där är ett av de mest uttjatade retoriska knepen jag vet. "dudiskuterarsålågt" genom att måla ut sin motståndare som icke värdig eller saknar argument. Jag ogillar skaprt svammlet om sexuell felfolusering och jag har argument och andra källor än de förkortningar du rabblar upp. Skriv en artikel om du vågar så kan vi ha en riktigt debatt. utan 500 teckens gräns
Inlägg #17: Postat: 2002-02-15 09:18:00
Stefan Holmqvist
Faktum är att jag kräver att du svarar med en debatt artikel på denna. Det du kan reda ut är sexuella felfoluseringar. Kärlekens inblandning eller ej. Samt det där med DAMP.
Laddar...