Inlägg #1: Postat: 2002-02-06 14:58:00
|
Kalle |
Men det ska ju helst finnas ett allmänintresse också. Visa matchbilder och resultat från pingis? Javisst, både dam och herr. MEN VEM F-N ÄR INTRESSERAD AV VILKA SOM JOBBAR PÅ GODISFABRIKEN I ÄRTEMARK!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-06 15:34:00
|
Dina |
Nu argumenterar du om nåt jag inte skrev om. Jag bemötte kritiken om den förmodade höga kvoten damidrott. Ointressanta reportage i största allmänhet är en annan sak. Det kan man diskutera om man vill. Men det var som sagt inte det jag skrev om.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-06 16:14:00
|
Kalle |
OK, jag ber om ursäkt. Även om Jespers rubrik vände sig mot damidrott, så tolkade jag hans text som att det mest var hemma-hos-reportagen han ville ha bort, till förmån för just idrott av alla slag. Din kommentar om annorlunda TV tolkade jag som att du ville ha mer av dessa reportage istället. Mitt fel, jag ber återigen om ursäkt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 16:30:00
|
tb |
Dina skrev:Vem kan bedöma huruvida damidrott är sämre än herridrott?
Det är ju inte det det handlar om.. framgångsrika utövare och lag bör få uppmärksamhet. Svenska damfotbollslandslaget gjorde det till en grej att dom var tjejer och fick därför mindre uppmärksamhet. Problemet var att dom inte hade några framgångar då. Titta på utförsåkningen idag, damerna har betydligt mer exponering och det är ju självklart, dom är jävligt bra.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 16:40:00
|
Robbe |
Dina lilla! Din spjuver där!
Du vet lika väl som oss andra att damidrott är sämre än herridrott. Det är väldigt lätt att avgöra!
Men deppa inte för det! Ni damer är jättebra på andra saker t ex: Vara feminister, köra buss och hålla er igång på bara en drink eller två under en kväll på krogen.
Rob
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 16:48:00
|
Dina |
Rob lilla! Jag gillar damidrott, herridrott också för den delen. Du vet lika väl som jag att det inte är lätt att avgöra vad som är "bra" idrott! Är tyvärr inte speciellt bra på att köra buss & inte heller dricka drinkar. Men jag är inte deppig för det!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 17:14:00
|
Bertram |
Dina, det är jätte lätt att avgöra vad som är bra och inte. Damerna springer långsammare, kastar kortare, hoppar inte lika högt, är inte lika duktiga på att dribbla, klarar inte av att göra lika många volter och taklar portar sämre. Det går att mäta och det syns, för halvtränade ögon, tydligt. I de sporter där damerna kan konkurrera; hästhoppning, skytte m.fl. är det helt ok att visa.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-06 17:25:00
|
Dina |
ok, ok ja erkänner. E bara en stor inåtvänd sur blygdläpp som ogillar faktumet att männens testosteron gör männen starkare och vackrare.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-06 17:50:00
|
Bertram |
Starkare? Oftast. Vackrare? Djävligt sällan, i princip aldrig.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-06 17:51:00
|
Bertram |
Poängen är att många gillar att titta på idrott bland annat för att imponeras över hur skickliga utövarna är, inte p.g.a. hur skickliga de är utifrån sina förutsättningar. Man vill se den människan på jorden som verkligen hoppar längst eller de fotbollslag som verkligen är bäst på att kicka boll. >>
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-06 17:51:00
|
Bertram |
>>> Då blir damidrott oftast inte lika intressant. Det är också anledningen till att man irriteras över när den visas eftersom man inte tycker att det är lika kul att se dessa, förhållandevis, medelmåttiga utövare. Ung. som om man skulle ta in hälften av alla tavlor på ett galleri bara för att t.ex. män gjort dem trots att det fanns tusentals kvinnliga konstnärer som gjort bättre tavlor. Den del av galleriet där tavlorna av de manliga konstnärena hängde skulle inte besökas lika ofta.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-06 18:22:00
|
Robbe |
Hej Dina!Va kul att du svarar!
När jag sa att det var lätt att avgöra menade jag att det det var lätt för mig!för Robbe.Jag kanske hade någon slags dröm om att det var lika för många av er andra med,det är lätt att sväva iväg. Även om det verkar svårt eller t o m Jättesvårt kan det ju så här att med risk för att va övertydlig när du t ex ska fickparkera med bussen och det ser trångt ja nästan omöjligt ut..men det gick vägen! Alltså, det var lättare än va det verkade vara.
Hasta nunca
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-06 18:48:00
|
Martin |
Varför är det inte bara intressant att se den MÄNNISKA på jorden som är bäst på att springa, och inte den KVINNA eller det DÄGGDJUR? Jag kan tänka mig en alternativ värld där geparder får vara med i löpningstävlingar; vissa tycker där att människor ska få ha en egen klass, men då kommer protesterna: Vi vill SJÄLVKLART se det däggdjur som springer SNABBAST, inte bara snabbast utifrån sina förutsättningar!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-02-06 20:14:00
|
Bertram |
Ja, så kan man också tycka. Alternativa världar är alltid intressant att diskutera. Har för mig att Fantastiska Fyran och Hulken varit på besök i några sådana ett par gånger. Du kan ju fråga dem hur det går till där. Annars är du välkommen att i denna värld ordna en fotbollsmatch mellan Frankrikes landslag män alltså och jordens bästa övriga varelser så får vi se hur det går... Jag bara sade vad jag tycker och vad jag tror att många idrottsintresserade håller med mig om utan att våga säga det.
|
|