Westessons 100 favoritfilmer: nr 100

Inlägg #1: Postat: 2002-02-06 16:34:00
valle w
Jag är rädd att du kommer att bli besviken några gånger längs vägen. USA är, hur jag än vrider och vänder på saken, filmens - långfilmens, den berättande filmens, den underhållande filmens - hemland och även om det mesta luktar kiss också där så har inget land haft en så hög högstakvalitet under så lång tid.

USA är inte bara trött hollywoodaction som somliga ibland vill ha det till.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-06 20:36:00
Juanita
Absolut inte, de gör bra film med men att säag att de är bäst r helt fel. Frankrike är ett land med mycket fin tradition av långfilmen likaväl Tyskland. Italienarna är duktiga filmskapare, det finns många länder som är duktiga, bara för att USA gör flest filmer betyder det inte att de är bäst.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-07 08:10:00
valle w
Nja, nog tycker jag att USA är bäst, det kommer jag inte ifrån. Tyskar och fransmän är väl handen på hjärtat inte så stora filmmakare när allt kommer omkring; italienarna däremot rockar.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-07 11:30:00
Juanita Gina Zanetti
Ok det är en smakfråga, jag tycker att andra länder gör minst lika bra film som amerikaner men gillar man action så står de i en klass för sig själva. Vem gör det? D. Fincher, W. Allen, S. Penn, B. Pitt, Fight Club, Seven, Twelve Monkeys, State of Grace, Carlitos Way, Joel Coen , O Brother, Where Art Thou?, Being John Malkovich, High Fidelity, Jack Black,Kalifornia och förmodligen Spy Game men den har jag inte sett.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-07 11:31:00
Juanita
Alla de som jag nämde där ovan tycker jag är bra men vem gör inte det? Tihi.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-07 13:59:00
valle w
High Fidelity var inget vidare, Coen-filmen med det konstiga namnet en besvikelse och slutet av Fight Club skämde ut historien; fattig kvasipsykologi som gav filmen slagsida. I övrigt överens.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-07 18:23:00
Juanita
De var mina favoriter, läs boken Fight Club. Jag har läst den tre gånger och den är väldigt bra.
Laddar...