Riktigt att neka kejsarsnitt

Inlägg #1: Postat: 2002-02-06 00:04:00
Stefan Whilde
Ja, era fördomar kan jag inte göra något åt och din man verkar vara en kul prick. Berätta gärna vad i mina ord som visar att jag inte varit i närheten av en förlossning. Skulle vara intressant att få ta del av er "analys". Mvh Whilde
Inlägg #2: Postat: 2002-02-06 08:25:00
jenny nilsson
Min analys.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-06 12:02:00
Stefan Whilde
Som jag ser det så är dina och din mans argument hämtade ur er egen föreställningsvärld snarare än ur min text. Ni vill vara ensamma om era upplevelser och jag kan glädja er med att säga att det är ni. Vi är alla ensamma om våra upplevelser. Sedan vet jag inte riktigt varför du känner att du behöver ta hjälp av din man i diskussionen, som om hans ord skulle väga tyngre än ditt. Men jag kan väl säga så här, avslutningsvis.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 12:03:00
Stefan Whilde
Vad mina erfarenheter anbelangar så sträcker de sig bortom din horisont, fram till det ögonblick då du mött och lärt känna mig. Först då, och endast då, vet du någonting om mannen bakom den här texten. Jag önskar dig, och din verbalt akrobatiske make, ett gott liv. Mvh Whilde
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 21:25:00
jenny nilsson
Jag erkänner att det var barnsligt att dra in min man. Jag var bara nyfiken på hur en man med stor erfarenhet av förlossning såg på saken. Verbalt akrobatisk? Skojar du ? Han sa endast den där meningen sen gick han ut i köket och fortsatte diska.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 21:35:00
jenny nilsson
Dessutom har du alldeles rätt i att jag inte har en aning om vem du är egentligen.
Fast jag är säker på att att du aldrig har varit med på en förlossning. Men det lär det väl snart bli ändring på eftersom "du vill göra barn". Jag ser fram emot artikeln du kommer att skriva efter du tillägnat dig empirisk kunskap. Vänliga hälsningar från mig. Min man tittar på fotboll och spelar gitarr men han önskar säkert också dig allt gott.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 22:02:00
Anna Li
Vet du Whilde du verkar ta till med överlägsenhet när dina argument inte räcker. Jaså du har erfarenheter av barnafödande som "sträcker sig bortom din jennys horisont" . Det är ett ganska dumdrygt uttalande av en man till en kvinna som fött tre barn.

Jag brukar gilla det du skriver - men det här var illa tänkt. Kan du inte vara lite prestigelös och tänka igen?
Inlägg #8: Postat: 2002-02-06 23:38:00
Stefan Whilde
Som vanligt har du läst det du velat läsa, Anna Li. Jag skriver att mina erfarenheter sträcker sig bortom Jennys horisont tills den dag hon lär känna mig, vilket betyder att hon inte vet något om vad jag varit med om förrän hon får det berättat för sig, av mig. Och lika lite vet jag om Jenny. Klart? Mvh Whilde
Inlägg #9: Postat: 2002-02-06 23:41:00
Stefan Whilde
Till Jenny. Att du är säker innebär inte att du har rätt, MEN det innebär däremot att du är envis och envishet kan vara väldigt charmigt. Sköt om. Mvh Whilde
Inlägg #10: Postat: 2002-02-09 22:19:00
Anna Li
Så du tycke rinte att svar 4 andas en överlägsenhet och ett avfärdande då? Det tycker jag. Och varför inte ta och berätta om dina fantastiska erfarenheter då när nu Jenny faktiskt frågar efter dem.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-12 15:20:00
Christer
Sorgligt att se hur vissa feminister söker konfrontation framför dialog. Stefan svarar, vänligt och seriöst, men med viss ironi, på ett osmakligt verbalt påhopp. Och blir sen den som anklagas...
Laddar...