|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 13:58:00
|
|
Andreas |
Bröllop och barnbarn är inget hinder.
Bröllop blir inte svårare, däremot ev. barnbarn. Men det går. "Vad skall grannarna säga?" är man rädd för vad grannarna skall säga så bör man nog inte bli förälder. Det är så mkt "grannarna" kan ha åsikter om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 14:01:00
|
|
Andreas |
Dessutom: de saker du för upp kan jag ha förståelse för. För de handlar om omgivningen. Inte om barnet i sig, inte om homosexualiteten i sig.
Det är när det handlar om faktument i sig att ens barn är homosexuellt, att man har svårt för detta, som man bör rannsaka sig och sin syn på kärleken till barnet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 14:31:00
|
|
Andreas |
Om man önskar sig att allt skall vara så enkelt som möjligt för ens barn kan man ju dra det till sin spets: att man innerligt hoppas att ens son/dotter t.ex. blir riktigt vacker vetenskapligt bevisat att vackra människor bemöts bättre och har lättare att bli "lyckliga" Och hur långt skall man då gå i sina förhoppningar betr. barnen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 14:53:00
|
|
Anders Linnard |
Jag håller med dig om allt du skriver. Men eftersom vi lever i ett homofobiskt land, så tror jag inte att det är konstigt att heteroföräldrar är oroliga. Och för att svara på din fråga så tror jag att många föräldrar önskar sig vackra barn, även om man självklart älskar dem oavsett när de väl är födda. forts...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-05 14:55:00
|
|
Anders Linnard |
Jag menar att man visst kan ställa krav på folk att de inte ska vara homofober, men vi behöver dessutom vara lika inför lagen och ha samma rättigheter. Har vi inte det så finns det alltid anledning att vara orolig för sitt homo- eller bisexuella barn liksom för barn som av andra anledningar är diskriminerade.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-05 15:05:00
|
|
Andreas |
Det verkar som vi tycker samma. Klart det alltid finns anledning att vara orolig för om ens barn riskerar att bli diskriminerad.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-05 16:58:00
|
|
christer kyreus |
Svar till AndersAndreas: Ni ger ovan
en fin och nyanserad sammanfattning av problematiken!
Varmt Tack!
- CHRISTER KYREUS
|
| |