Bevis på okunskap

Den här tråden diskuterar artikeln Bevis på okunskap.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 19:05:00
Tobias
Skönt att få höra att det finns feminister som även vet vad det innebär.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 20:03:00
Rolf
Könsrollerna är skapade. Idag förstår de flesta att dessa måste raseras. För detta ändamål måste vi alla hjälpas åt. För annars kan extrema grupper i slutänden få ensam makt. Mansgrupperingar likväl som extremfeminister.
del 1
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 20:04:00
Rolf
En dag kan vi kanske kalla oss människor. Istället för att som idag dela upp mänskligheten i två halvor med olika rättigheter och skyldigheter. Inom alla områden.

Tyvärr är vägen dit lång. Men en dag är vi säkert där.

Förhoppningsvis utan en mellantur till extrem mans eller kvinnodominans i samhället. Risken för detta är stort.

Stå på dig Lina. Dina åsikter är sunda och du är inte ensam om dem.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 20:30:00
Kent Davidsson
Hur, menar du, skiljer sig kvinnors och mäns löner?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-05 23:09:00
Fredrik Vargas Fribergyahoo.se
Och vad var kärnan av feminismen? Vad är det för något? Du skrev vad jag förstod, att du visste vad feminism var, men du skrev väl aldrig vad det är? Vad är feminism? kanske läste jag för fort mvh Fredrik
Inlägg #6: Postat: 2002-02-05 23:54:00
andreas brodin
Pinsamt att skriva så stöddigt om okunskap när det enligt författaren handlar om okunnighet. Okunnigt!
andreas brodi
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 01:36:00
Patric
Anti-konkretisering av våra definitioner.....är det som är det pinsammaste med feminismdebatten. Jag hör många olika självbejakande känsloyttringar om vad feminism är och vad vi ska använda den till. Varför inte konkretisera mer. Gör något i din vardag. Tag ställning. Inget i detta inlägg gav prov på något annat än en lustfylld ironi om en annan människas definition. Bläää för mobbing av okunniga
Laddar...