Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 12:25:00
|
Stefan Whilde |
Du får förtydliga vad du vill sagt, Anna Li. Sedan diskuterar jag med dig. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 15:15:00
|
Anna Li |
Du menar att det är rätt att neka kejsarsnitt för att det finns bättre sätt att försöka komma över förlossningsrädsla observera att Gbg bara nekar - inte erbjuder några alternativ. Då undrar jag om du i konsekvensens namn vill förbjuda aborter för att det finns bättre sätt att undvika oönskade barn.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 18:14:00
|
Stefan Whilde |
Frågan om abort är upp till var man och kvinna att besluta om. Det kan finnas flera olika orsaker till att abortfrågan kommit upp i ett fall. Sedan är det förstås heltokigt att använda abort som preventivmedel. Nog borde vi ta lite mer ansvar för våra kärleksbetygelser och vår sexualitet, eller, om vi så önskar, låta bli att ta ansvar och då acceptera följderna och vända dem till något gott och positivt. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 18:17:00
|
Stefan Whilde |
Och jo, Anna Li, det är sorgligt att Gbg nekar kejsarsnitt utan att kunna erbjuda en alternativ, terapeutisk behandling. Då får det, och det är kanske inte helt fel, bli upp till blivande modern och förhoppningsvis också blivande fadern att söka en god behandlingsmetod på egen hand. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-05 21:53:00
|
Mia |
Jag tycker att Stefan W har både rätt och fel. Det är fel att ge en förstföderka planert snitt pga rädsla men OK att ge en kvinna som har en traumatisk födsel bakom sig det. Sng abort tycker jag att det är fruktansvärt att vi i Sverige får mer och mer än öststatissyn på det, en abort är "ingenting". Fruktansvärt , En sådan nonchalant syn på livet avslöjar ju Anna Li. Svenskor gör flest aborter i EU, 3 ggr så många som holländska kvinnor, verkligen botten.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 00:11:00
|
Stefan Whilde |
Ja, det är ledsamt att aborterna ökar. Det håller jag med om. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 17:26:00
|
Anna Li |
Vet du Mia nu blir jag riktigt förorättad! Var har jag avslöjat en nonchalant syn på livet?? Jag tycker också att det är BÄST att förebygga både förl skräck och aborter men de som inte lyckas med förebyggandet bör ha abort kvar som möjlighet eller kejsarsnitt. Är du emot aborter eller vad menar du?
|
|