Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 12:48:00
|
prime |
Håller med, bra liknelse i slutet.. har själv samma tankegångar kring förväntningar kontra att man älskar sitt barn trots att det inte riktigt blivit som man "föreställt sig". Bra artikel!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 13:45:00
|
Andreas |
För mig är det samma sak att säga: "hoppas innerligt att mitt barn blir hetero", som att säga: "hoppas innerligt att mitt barn gifter sig med en etniskt svensk". Men den kopplingen rasism/homofobi inser tyvärr få.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 13:46:00
|
Anders Linnard |
Dock: många drömmer om sina barns framtid, bröllop, barnbarn, offentlighet vad ska grannarna säga osv. Man kan inte sticka under stol med att detta blir svårare för homosexuella. Man önskar sina barn enkelhet i dessa saker. Så, underligt är det inte, med tanke på att t o m lagstiftningen är övermöglig och homofobisk.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 13:49:00
|
Linda |
Hoppas att du får bli pappa en dag...:
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-05 15:07:00
|
Jörgen G |
Jag kan bara ställa mig upp, applådera, vissla och stampa med fötterna! Det var precis denna ståndpunkt jag försökte förmedla till C. Kyreus i debatten efter Markus artikel.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-05 16:36:00
|
Susanne Gräslund |
Tack för en mycket bra och välskriven artikel. Jag tycker att det är synd att samhället inte är mer liberalt när det gäller sexualitet. Jag har flera homosexuella vänner och vet att det inte varit smärtfritt för dem att komma ut. Det är synd att det ska vara så laddat.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-05 17:19:00
|
christer kyreus |
Fin nyansering av känslig fråga!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-05 19:03:00
|
JJ |
Nåja, vissa "krav" bör man ju ställa på sina barn. Att vara kravlös förälder är inte detsamma som att vara en kärleksfull förälder. men de krav man har rätt att ställa handlar mer om allmänt gott uppförande, allmänmänskliga värderingar etc. Man kan kräva av sitt barn att det inte ska slå andra barn, men man kan aldrig kräva av sitt barn att det ska läsa på universitet. Till exempel.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-05 22:08:00
|
Anna Li |
Jag önskar att mina barn ska bli välutbildade, rika, jobba med något de uppfattar som meningsfullt, träffa någon att älska; helst av motsatt kön, inte invandrad med väldigt annorlunda kultur, inte boende utomlands långt till barnbarnen. Jag vill att mina barn ska bli vackra, vältränade, med god smak, trevligt uppförande, rolig humor, förmåga att njuta av livet.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-07 15:21:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Du kommer bli en grym farsa till en stolt flicka/pojke tror jag.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-08 12:48:00
|
Markus Hankins |
Mycket bra artikel. Självklart älksar man sina barn oavsett vilka de blir som personer men satidigt har man ett önsketänkande och en bild av hur man vill/tror att ens barn ska bli. Bra skrivet och tack för ett seriöst svar istället för ett påhopp.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-16 17:53:00
|
Christer H |
Vad handlar egentligen denna debatt om? Såvitt jag kan förstå är Hankins och Hilmersson eniga i det mesta. Hankins skrev inte någonstans att han inte skulle älska sina barn om de blev HS. Hilmersson hoppas att hans barn skall läsa vidare, hankins att hans skall bli hetero.....Alla lever vi i ett kontext, alla älskar vill vi våra barn det bästa. Eller? Mvh CH
|
|