Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 12:35:00
|
Stefan Whilde |
Ja, det förstår jag. Vi råkar ut för händelser som sätter djupa spår och då är det viktigt att man börjar i rätt ände för att hjälpa människan till en stark och trygg tillvaro istället för att skyla över med mediciner och hoppas att det håller i ett par år. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 17:15:00
|
Anna Li |
Det räcker att det håller så många timmar som förlossningen varar. Sedan går det utmärkt att lägga bakom sig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 18:26:00
|
Stefan Whilde |
Jag tror inte vi fungerar så Anna Li även om vi ibland önskar det. Att lägga något bakom sig utan att ha bearbetat det låter som att sopa under mattan. Varför inte unna sig livets goda; att växa, att vara mån om sig själv? Du sänder ut fel signaler till unga kvinnor och män om du förespåkar att allt ska lösas med genvägar. Det är min uppfattning. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 23:24:00
|
solveig |
Kvinnans kropp är skapad att bära, föda fram och amma, varför vara rädd för det mest naturliga? Lite fatalist måste man vara, att sky smärta gör den bara större. Lita på den egna kroppens inneboende förmåga, den är fantastisk i sin styrka. Födde mitt tredje barn gående till förlossningssalen pga en barnmorska som inte trodde på mina smärtor. Tur i oturen hade jag trosorna på och babyn är en snygg 19årig tjej idag!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-07 00:09:00
|
jenny nilsson |
Du Solveig, jag har fött tre barn utan någomsomhelst smärtlindring jag har ammat i sammanlagt sex år ! och jag har njutit av det. Så kom inte och snacka.
Gudskelov har jag tillräckligt med empati för att inse att det finns tjejer som av olika anledningar behöver hjälp.
|
|