Bland porrfilmer och sexleksaker

Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 13:02:00
Björn
Varför i hela friden skulle tjejers onani vara ett resultat av killens tillkortakommanden? Hon kan väl ha ett behov av sex som inte är kopplat till partner helt på egen hand? De flesta killar onanerar även när de har ett förhållande, varför skulle det vara annorlunda för tjejer?
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 14:37:00
Jörgen G
Jo, men enligt artikeln skulle hon "shoppa en leksak till sig och sin älskare". Det tolkar jag som att hennes avsikt var att använda den när han var med, eller att han ska använda den på henne? Och vad skulle din tjej säga om du kom hem med en docka, och hävdade att "Nejdå, älskling. Det har ingenting med dina tillkortakommanden i sängen att göra."?
Inlägg #3: Postat: 2002-02-06 09:03:00
Björn en helt annan
Personligen tycker jag att tjejer bör uppmuntras att leka med sig själva, med eller utan leksaker. Min erfarenhet är att både jag och tjejen njuter mer om hon vet vad hon tycker om och ser till att hon blir tillfredsställd... finns inget mer avtändande än en tjej som ligger som en död sill och väntar sig att killen ska göra allt jobb.
Jämställt sex är bra sex!
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 09:42:00
Jörgen G
Jag håller helt med dig, Björn. Båda har ansvar för att det ska bli bra, och då underlättar det om båda vet vad de tycker om. Och de flesta killar inkl. mig! har inget emot att tjejer leker med sig själva. Jag bara lekte lite med tanken, hur skulle en tjej din? reagera om killen tog med sig något "hjälpmedel" för eget bruk till en gemensam stund i sängen? Och hur skulle reaktionen bli om någon skrev en lite lagom fnittrig artikel om det här på Såz?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 10:17:00
Björn den ursprunglige
Nu när alla är överens om att onani och sexuell medvetenhet inte är ett hot kan man ju fundera över liknelsen mellan en dildo och en upplåsbar docka. Det är ju inte riktigt samma sak. Dels finns det dockor för tjejer också och dels finns det mer jämförbara leksaker för killar. De flesta tjejer jag känner skulle knappast känna sig hotade av att killen ville ha ett hjälpmedel till sig själv.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 10:20:00
Björn den ursprunglige igen
Vidare kan det ju i både tjejers och killars fall med fördel användas för att visa hur det ska gå till. Det är trots allt ganska många som tänder på att se sin partner onanera. Till sist är det väl bara bra om man i ett förhållande inser att bra sex inte är 100 avhängigt på ens partners prestation utan att det handlar om eget initiativ i väldigt hög grad. Att flickvännen tar ansvar för sin sexualitet är väl bara bra?
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 11:14:00
Jörgen G
Jag tror att vi i stort sett är överens, Björn. Men det skulle vara kul att få lite input från tjejer om detta också.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-06 16:50:00
David
Det skulle nog bli lite bizzart om tjejen tog med sig en uppblåsbar dock också
Inlägg #9: Postat: 2002-02-06 17:38:00
Björn en tredje
Å andra sidan kan ju då paret muntert titta på medan staven tillfredställer dockan i flera timmar!
Inlägg #10: Postat: 2002-02-06 22:37:00
Camilla
En "leksak" har väl ändå inte något att göra med den ena eller andra partens prestationsförmåga. Personligen så ser jag det som en extra krydda i sexlivet. Båda parterna har ett ansvar att säga NEJ till sådant de inte vill vara med om. Så länge man är överens så är det väl bara trevligt med lite variation. Eller hur?
Inlägg #11: Postat: 2002-02-10 02:53:00
Missonären
Hmm är det bara jag eller ska allt va så jävla avancerat och nästan sjukt.Kan inte fatta att vissa tycker porrfilmer är råa samtidigt som dom inte har nåt imot att praktisera skiten.
Laddar...