Se mig i ögonen, gubbjävel

Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 00:37:00
Joakim
Nu överdriver du så in i helvete, dessutom är det samma sak för oss män när vi besöker butiker som enligt "tradition" vänder sig mot kvinnor!
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 12:44:00
Maria
Vad taskig du är - "nu överdriver du så in i helvete". Det gör hon knappast. Däremot kan det säkert vara så att du blir dåligt bemött i den butik som vänder sig till kvinnor. Och det är jäkligt trist.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 14:04:00
Joakim
Jag kanske använde lite väl fräna ord men jag menar exakt det jag skrev. Jag har själv jobbat i en butik men "manlig" inriktning, och ofta när det kom in par i butiken så var det mannen som visade mest intresse. Och just därför vände man sig mot mannen först. Men de gånger kvinnan visade intresse eller var den som var mest intresserad, inte fan ignorerade vi henne. Så funkar det inte.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 18:19:00
Björn
Jag håller med Joakim. Som säljare koncentrerar man sig på två saker, att se vem som är potentiell kund, samt att väcka ett köpintresse hos kunden. Är det kvinnan i paret som skall ha en bil, krävs det en jubelåsna för att inte förstå att det är henne man skall bearbeta för att få henne att köpa rätt produkt.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-07 11:02:00
Maria
Om det nu inte funkar så - varför blir jag utsatt för det gång på gång då? Men självklart finns det kompetenta säljare också. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - artikeln är givetvis tillspetsad för att få er läsare att uppmärksamma den.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-07 18:03:00
Björn
Jag kan bara hoppas att du och den du tagit med dig på era inköpsvändor INTE accepterar behandlingen, och gör som en god konsument skall göra, vända er till en säljare värd att sponsra med era surt intjänade besparingar. Om inte annat ger det dår-säljaren något att fundera över.
Laddar...