Se mig i ögonen, gubbjävel

Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 12:47:00
Maria
Jag säger inte att det alltid är männen som bestämmer samtalets riktning. Jag säger att det har hänt, inte att det händer jämt. Och det är definitivt inget skitsnack.
Och vaddå tolkas fel? Det där fattar jag inte riktigt. Det tolkas väl mer fel om du inte söker ögonkontakt, eller hur tänker du där?
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 13:58:00
Joakim
Därför det kan tolkas som om mannen är ute efter något "annat", dvs som en sexuell invit/uppmärksamhet. Och det vill man inte ens riskera.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 14:03:00
Maria
Ok, jag förstår vad du menar. Men ett ögonkast är ju knappast en sexuell invit - då handlar det väl om flörtande. Eller? Intressant diskussion anyway.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 18:12:00
Björn
Om jag tittar på en kvinna tolkas det antingen som: 1. Jag är en kåtbock som fantiserar. 2. Jag är en Casanova som raggar JA! Även på möten. 3. Jag stirrar kritiskt för att trycka ned kvinnan. --- Om jag för säkerhets skull skulle titta enbart lite kort då och då, så är jag antingen osäker eller så anser jag sällskapet ointressant.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 18:13:00
Björn
och det ovan var naturligtvis omgivningens kritiska analys om hur jag beter mig på ett möte. Långt från sanningen, men något som jag som man måste vara fullt medveten om. Alltid.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-07 11:04:00
Maria
Om du skulle titta på mig skulle jag aldrig tänka så som du skrivit ovan. I sådana fall skulle du få stirra ordentligt. Om du tittade på mig under ett möte skulle jag istället tycka att du verkade vara en människa som var intresserad av det jag sa.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-07 18:00:00
Björn
Ah, men består inte mötet även av andra personer? De berömda Kärringdjävlarna, tex som sedan raskt sprider vidare hur Lystet den där snuskern Björn stirrade på stackars Maria hela tiden. Han borde spärras in! Tänk vad otäckt att vara kvar en kväll med bara honom kvar på jobbet! Usch!
Inlägg #8: Postat: 2002-02-11 10:08:00
Maria
Ha, ja - den var bra!
Laddar...