Se mig i ögonen, gubbjävel

Inlägg #1: Postat: 2002-02-04 20:40:00
Madeleine
Den här artikeln har absolut verklighetsanknytning! Jag lovar dig att det inte bara är Maria Rydberg som råkar ut för detta.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-04 23:07:00
Kajsa
Ja, Skalman, det är du som lever i en skyddad värld. Jag känner igen mig i Marias artikel 100. Även om den är tillspetsad så är den sann. Kom ut ur ditt skal!
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 08:18:00
Bertram
Håller med Skalman. Det artikeln beskriver känns som ett parallellt universum eller nåt.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 10:22:00
Susanne Gräslund
Jag antar att både Skalman och Bertram är män och i så fall har ni just bevisat att Marias tes är sann. Ni upplever att ni lever i en annan värld än kvinnor. Det är en beskrivning av de konsekvenser som könsuppdelningen har i vårt samhälle. Jag har som tur är själv inga större problem med att få uppmärksamhet när jag vill ha det, men jag har sett fenomenet drabba andra många gånger.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-05 12:54:00
Maria
Visst är min artikel tillspetsad, men de exempel jag tar fram är alltför sanna i min värld. Att sedan alla kvinnor inte har det så är ju en annan sak, och det är ju bara att gratulera.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 18:06:00
Björn
Åh. Marias artikel stämmer bra. Gubbdjävlarna och Kärringdjävlarna på mina möten bevärdigar mig alldrig med en blick. De är så upptagna med att få erkännanden sinsemellan. Det är VIKTIGT att vara mellanchef. Särskilt VIKTIGT är det att kvinnliga mellanchefer håller ihop. Då finns det ingen plats över för vanliga arbetare.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-07 11:07:00
Maria
Björn - visst är det som du skriver. Att det finns både gubbjävlar och kärringjävlar. Som kvinna blir jag även illa bemött av kvinnor. Men det är väl så livet är - att ständigt försöka slå sig fram. Sedan har jag valt att rikta in denna artikel på gubbjävlar, men visst jag skulle kunna skriva en om kärringjävlar också. Håll utkik - den kanske kommer.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-07 17:57:00
Björn
Tack för läsningen, både om Kärringar och Gubbar. :
Laddar...