|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-04 21:09:00
|
|
Digeos |
Men det har nog hänt att svenska föräldrar lackar ur när deras döttrar träffar killar från latinamerika, syeuropa, mellanöstern mm för att de just inte är svenskar. Dessa två grupper ses som nästansvenskar nordamerikaner eller nordeuropeer och de duger även i Sverige. Jag tro i för sig att detta håller på att försvinna i den yngre generationen svenskar men den äldre är mycket konservativ.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-04 21:29:00
|
|
Hotan |
Fjantigt "JJ". Min svenska flickvän har både blivit hotad, och även slagen av sin storebror dock inte lillebror för att vi två bor tillsammans. Det har slutat nu när han är anmäld, men innan dess så. Därmed inte sagt att jag håller med allt Navid skriver, men du ville ha ett exempel, så här får du ett.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 19:44:00
|
|
JJ |
Okej Hotan, då existerar det, och det beklagar jag verkligen. Men jag vägrar att tro att det är vanligt förekommande - vilket tyvärr det omvända fallet är. Och jag tror fortfarande inte att det finns nåt enda exempel på att en svensk flicka blivit knivskuren av sina släktingar för att hon varit på disco...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 21:35:00
|
|
Hotan |
Det kan mycket väl stämma. Man kan väl säga att det bara är idioter som ägnar sig åt sådant, oavsett vart dom härstamma ifrån.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-12 21:43:00
|
|
Dino Silvera |
Kvinnor misshandlas varje dag i sina hem, av sin partner. Dessa är svenskar. Många dör också. Många våldtas. Även om dessa förgripelser inte hör samman med begreppet heder så har du ju klart samma effekt i slutändan Döden.
|
| |