|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-03 09:46:00
|
|
Knut |
Men snälla Bo, du försöker ju bara att kritisera och nedvärdera mig, den traditionella formen av kommunikation på låg etiknivå. Det finns inget konstruktivt eller positivt i detta, och dina studier har knappast gjort dig till en bättre person. Det är ju just detta min artikel handlar om, och jag har förstå att du inte har förstått detta.
Jag önskar något annat än pajkastning på sandlådenivå.
- Vägrar kommunicera mera på denna nivå.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-03 18:54:00
|
|
Katarina |
Knut, lyssna på Bo. Ditt budskap når lättare ut om du är kort och koncis. Dessutom är ju faktiskt fenomenet intet nytt. Världen är filtrerad genom media på både ont och gott. Vi skulle inte kunna insupa allt - samtidigt som vi inte vill ha det serverat friserat och vinklat. Tyvärr går det dock inte att komma ifrån subjektiva bedömningar. Lite av ansvaret ligger dock på oss mediakonsumenter. Vi får variera vår kost och inte lita blint på att det som erbjuds är det som är sanningen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-03 23:06:00
|
|
knut |
Hej Katarina. Har Bo skrivit något här på sourze? Jag tar gärna del av andras tankar och idéer, men jag ogillar när de inte har annat för sig än att kritisera, klandra och nedvärdera. Och detta råkar vara det ende jag har tagit del av från Bo,
tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-04 03:04:00
|
|
Bo |
Nedvärdering eller ej, jag bedömer varje text för sig. Och denna text kändes för mig uddlös i ett i övrigt intressant ämne. Tål du inte kritiken är det snarare ditt problem än andras. Jag ställde frågor om din text för att öppna debatt, men tvåvägskommunikation verkar uppenbarligen inte vara din preferens.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-04 16:29:00
|
|
Knut |
Visst tål jag kritik. Denna artikel är bara en liten del av ett större sammanhang.
Det tråkiga med kritiker och kverulanter är att de aldrig försöker skapa nogot själva, och därför blir de så sura när någon annan vågar och gör det.
Annars skulle du väl bara strunta i mitt inlägg om du finner det så betydelselöst,- eller?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-04 23:46:00
|
|
Bo |
Jag har inte ansett att din text är betydelselös. Lägg inte dina egna ord i andras mun. Min undran är endast om det du skriver verkligen är så värst olikt det varje journaliststudent får höra under sin utbildning. Vilket jag anser att den inte är. Men, låt mig gissa... jag förstår inte mycket OM jag inte läser på sesam-society.com, eller? Ska jag kanske köpa din bok? Blir du glad då?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-05 16:37:00
|
|
Knut |
Om du vill ha en debatt om detta ämne, så bör du skriva en debattartikel själv.
Sluta kverulera mera.
Jag har viktigare saker att ta upp till debatt än detta utnöta ämne.
Tack för mig Bo.
|
| |