Inlägg #1: Postat: 2002-02-06 10:05:00
|
Stefan Holmqvist |
Provocera för uppmärksamhet är inget direkt imponerande eller nytt. Du får nog skilja lite på fördomar, förutfattade meningar som du ser som slagträ och en debatt. Spänner du på dig ett revolverbälte blir man till slut beskjuten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-06 10:13:00
|
Hula D |
Det är lite Maria Zarga över KJ. Nedlåtande, arrogant och en jag bild som ger sken av överlägsenhet medans det publicerade ger sken av påtagliga intellektuella brister.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-06 10:14:00
|
Knut |
Inga kommentarer.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 10:43:00
|
Hasselbergarn |
Så du sällar dig till våra två andra gaphalsar som skriker vad som helst bara de hörs... Kan du inte ha lite intellektuella krav på dina argument ändå även om du är ute efter att provocera?Och dessutom är din trovärdighet noll om du säger att ditt syfte enbart varit att provocera. Du har stämplat dig själv som oobildad homofob...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 10:45:00
|
Juanita Gina Zanetti |
Jag har så svårt att förstå varför man har fördomar, varför?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-06 10:57:00
|
Anders Linnard |
Skapa debatt? Din artikel var bland det sämst uppbyggda, sämst pålästa och sämst genomförda jag har läst på sourze. Din argumentation är urusel och själv orkar jag inte ens bemöda mig att lägga ner energi på sakliga argument mot den typen av vävnadsdöd som du uppvisar. Att skapa debatt har inget egenvärde. Det är debattens nivå som är avgörande.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-06 11:16:00
|
Andreas |
Är det någonsin någon som kritiserat dig för att du just är hetero? Är det någon som likställer dig med pedofiler? Nej, kritiken mot dig går ut på att DU inte fullt ut accepterar homosexuella människor.
Skillnaden alltså: Vi kritiserar inte dig för din läggning, utan för din brist på acceptans.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-06 11:19:00
|
Andreas |
Att du blir kritiserad har ingenting med din läggning att göra till skillnad mot "kritiken mot homos". Det är där skillnaden ligger. Var börjar intoleransen? Jo, hos dig. Vi kritiserar dig för att du inte accepterar oss. Du kritiserar oss för att vi inte accepterar att du inte accepterar. Men som sagt: Vem är det som börjar?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-06 11:24:00
|
Andreas |
Du försöker få det att framstå som att kritien mot dig har att göra med att du är hetero eller "hyperhetero"
Vi som kritiserar dig, kritiserar dina fördomsfulla ÅSIKTER, inte din läggning. Hur många tusen ggr skall vi behöva säga att denna debatt inte gäller heteros vs. homos utan toleranta vs. icke-toleranta?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-06 11:29:00
|
Andreas |
Lustigt det där med att fortsätta beblanda saker som inte har ett skvatt att göra med varandra, homosexualitet och pedofili. Vi vet ju att inte ens du tycker så längre. Men du gillar väl att provocera. Du kan väl skriva vilka dumheter som helst bara för att få provocera...Eg. borde man vara lika dum, så att du förstår, dvs. skriva ett inlägg om "Knut, pedofilerna osv..." Kanske är det så enkelt att du själv inte riktigt vet om du tänder på vuxna...?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-06 11:47:00
|
Joakim |
Den dag Knut inser att flertalet av de som framfört kritik mot honom här på Sourze är lika "hyperhetero" som han själv, den dagen kanske han får sig en tankeställare. Tills dess tycker han det är bekvämt att leva i sin föreställningsvärld om att "bögarna och flatorna, pedofilerna?? - eniga, "mobbar honom"...Fast det är klart, om han visste sanningen om vilka som kritiserar honom skulle ju hans hang-up emot homosexualitet gå förlorad, det skulle inte bli några dumma artiklar...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-06 12:57:00
|
peter horal |
om man "kopplar ihop" pedofiler med homosexuella så är det inte direkt märkligt att folk reagerar.
Svårt att tycka synd om dig ifall folk angriper dig för en så snedvriden åsikt
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-06 13:11:00
|
Knut |
Ger ni aldrig upp? - Mot enfald kämpade även gudarna förgäves.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-02-06 13:54:00
|
Emma |
Du vill ha debatt, men inga svar.
Du säger själv att du har fördomar och förutfattade meningar vilket borde kunna tolkas som att du ser dina egna fel och brister, men vill inte höra några argument som skulle kunna påverka dig i annan riktning. Jag förstås inte! Vad var poängen med denna artikel egentligen? Eller driver du bara med oss allihop?
|
|