|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-02 18:05:00
|
|
Kemal |
Killen måste ju vara störd. Hade det varit en normal människa hade han fattat direkt att du inte önskade hans sällskap. Hade jag varit du hade jag klart och tydligt sagt att jag tyckte hans närvaro var obehaglig och om han trots det fortsatt förföljandet hade jag ringt polisen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-03 01:01:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
Han var störd och du borde vara hårdare, mycket tuffare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-03 10:21:00
|
|
Adde |
Att du kände dig illa berörd tycker jag räcker för
att han ska ha gått över gränsen.
Du skulle ha bett han dra.
Hjälper inte det så ger ett knä i skrevet garanterat önskad effekt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-03 14:09:00
|
|
Emma |
Ett vanligt problem. Just den situationen låter visserligen extremt besvärande, men det är tillräckligt påfrestande att bara vara ute och dansa, få en kille på halsen och bara för att man inte är "tillräckligt tydlig" läs: "dra åt helvete ditt j-a missfoster måste dras med honom resten av kvällen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-03 14:45:00
|
|
Samir Saukko |
fan vikken läskig artikel.
jag tog extra mycket tid på mig å läsa varje rad, så att freddy krueger inte skulle hoppa fram i nästa rad å strimla mig.
fan vikken rysare. du borde skriva thriller.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-03 15:04:00
|
|
Elin |
Du har satt fingret på en inte alls ovanlig situation.Jag kände mig och mina kompisar. Är man otrevlig så fort man känner sig obehgalig tillmods bidrar man till ett "kyligare" klimat. Sätter man inte gränser känner man sig nertryckt. Den där typen av killar finns det så jävla många av, fler än vad man tror!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-03 15:56:00
|
|
ak |
Jag tycker du gjorde rätt. Du uppmuntrade inte till något samtidigt som du visade att du inte var rädd. "Vänligt men bestämt" kan ge intrycket av att man är säker på sin sak, men också att man inte känner sig hotad. Gränsen drar man själv, men oftast är det bäst att avstyra det hela tidigare, innan situationen ens kommer dit. Fysiska närmanden brukar dock vara den klara "nu räcker det"-gränsen. Då finns det inte längre någon pardon.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-04 00:40:00
|
|
suz |
vanligt, är det vi tjejer som tycker at man inte gör så medans en del pojkar säjer att går det så går det, hörde talas om en kile som brukade gå direkt fram och fråga om tjejen ville ha sex, 9 av tio bad honom fara åt helvete, numer tioa hade sex med honom, han sa det var värt det,jag har råkat ut för killar som skrämmer mej, tror det är vanligt,
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-04 00:42:00
|
|
suz |
när jag var yngre och vackrare :
så trodde jag at jag hade ett utseende som en prostituerad när det hände för ofta, sen kom jag på när jag blev äldre och fulare att en del killar bara gör så här oavsett hur du ser ut, obehagligt tycker jag
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-04 09:34:00
|
|
Test |
Testar att kommentera via wap
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-04 14:00:00
|
|
JJ |
Det finns människor som inte begriper sig på sånt som outtalade regler, kroppsspråk, normal hyfs och vedertaget uppförande etc. Inte för att de är onda, elaka eller dumma; det fastnar inte på dem, helt enkelt. Oftast uppstår det här ur alltför långvarig ensamhet och alltför lite social interaktion. Tyvärr medför beteendet att det bara blir svårare att bryta ensamheten och få fler sociala kontakter. Den här pojken var helt säkert en av dessa människor, och förmodligen är det ganska synd om honom.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-04 14:01:00
|
|
Bananita |
Jag tycker du var för snäll, hade han menat något illa så hade du varit död eftersom han kom så nära att han kunde grabba tag i dig.
En som cyklar efter en så hade jag nog vält cykeln för och sprungit min väg. Absolut inte fel att ringa någon heller och berätta var man är, om det så är mitt i natten.Jag vill mycket hellre bli uppringd mitt i natten av en polare än höra nästa dag att hon blviit våldtagen och slängd i ett dike.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-04 16:23:00
|
|
David |
Full ,ensam och hoppfull eller galen våldsman. Omöjligt att veta. Du reagerade förmodligen som de flesta hade gjort.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-02-04 16:45:00
|
|
Linda |
Vad skall jag säga? Håller med dig i allt!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-02-04 16:54:00
|
|
Emilie S |
Man kan inte anta att en kille som kommer fram när man är ensam och det är mörkt ute vill en väl. Man måste ha självbevarelsedrift. Det är sjukt att tjejer inte kan gå klädda som de vill, när och var de vill, utan att vara på sin vakt. Men det går inte att bortse från. Alla borde ta några enkla åtgärder för att kunna försvara sig. Tex. gå en kurs i självförsvar, ha med pepparsprej och mobil.
Negativt är att tjejer sällan vill framstå som otrevliga, eftersom vi uppfostrats så.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-02-04 18:41:00
|
|
Cecilia |
Du skriver mycket bra
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-02-04 18:43:00
|
|
katrin |
skithemskt och skitsant, det värsta är att i hans ögon såg säkert situationen helt annorlunda ut, och det hade inte spelat någon roll hur du hade betett dig
han mådde nog dåligt och ville föra över sin ångest på nån annan, det lyckades han ju bra med, som så många andra här i världen ...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-02-05 08:18:00
|
|
Mykill |
Ragnar? Varför just Ragnar? Byt namn på pojkvännen så ökar nog trovärdigheten i att du har en som väntar hemma. Dolph, kanske...
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-02-05 09:05:00
|
|
Knut |
Har läst din artikel och tycker bara det är tråkigt att vi ska behöva ha det så i vårt samhälle.
Hoppas ändå att du inte har ambitionen att bli en ny deckardrottning, då dessa endast sprider mera av olust och rädsla i vårt samhälle. Du är en för bra skribent för att fastna i denna changer.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-02-06 14:06:00
|
|
Christer |
Killar skall allså hålla sig borta från ensamma kvinnor på
natten.... För att Lisa är rädd! Är inte det en lite väl
egocentrerad uppmaning? Chansen till kontakt är ju mycket
större om bägge är solo. Jag har vid ett flertal tillfällen raggat
upp ensamma tjejer i natten, till bägges vår glädje! Ok, killen i
artikeln var påhängsen. Men han stack ju när Lisa väl sa ifrån.
|
| |