|
Inlägg #21: Postat: 2002-02-04 15:37:00
|
|
Micke |
När det gäller arbetsmiljön så skriver du "skulle jag tro" och du tror fel. Arbetsmiljölagen gäller överallt och en säker arbetsmiljö gäller oavsett om du jobbar i gruva eller på kontor. Men restauranger och krogar är undantagna när det gäller passusen att ingen ska utsättas för rök mot sin vilja.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-02-04 15:37:00
|
|
Micke |
Sen skriver du att ingen tvingar folk att jobbar där de gör, tycker du det gäller för hela arbetsmiljölagstifningen? Ska vi skita i att ha säkerhetsregler för takläggare, eller skyddsdräkter för folk som jobbar med radioaktiva ämnen?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-02-04 18:41:00
|
|
pUs |
Givetvis ska man inte skita i deeeet. Men jag antar att du inte är den första i Sverige som plötsligt "upptäckt" att krogpersonal vistas i en rökig miljö - har man någonsin varit på en krog och funderar på en anställning får man väl rimligen vara medveten om hur det kan förhålla sig. För *egen* del skiter jag i om det är förbjudet eller ej, jag röker inte. Men jag förstår hur du resonerar, egenintressen brukar inte heller resultera i särskilt objektiva slutsatser.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-02-05 09:58:00
|
|
Micke |
Det är ingen upptäckt, det är en fråga om att regeringen äntligen lagt förslag på hur man ska få bukt med dålig arbetsmiljö och sjukdomar orsakade av passiv rökning. Lagen kommer bli en verklighet, och hela min artikel och denna debatt är ett försvar för utredningen och lagförslaget. Jag har inte kommit på det här över en natt.
|
| |