Våga bli kallad rasist, det gör jag

Inlägg #1: Postat: 2002-02-01 13:38:00
Kain Abel
Bra resonemang, svensson är så jävla feg jämt och speciellt sossarna är rädda för att ta tag i invandrarfrågorna. Det såg vi nu när Fadime mördades, var gör sossarna inte ett skit! De lipar och säger att de känner med flickor i samma situation när det är de själva som satt dem i situationen!!! Fega sossar
Inlägg #2: Postat: 2002-02-01 13:42:00
roberth
testar att kommentera från wap telefo
Inlägg #3: Postat: 2002-02-01 14:08:00
Monica Zetterqvist
Du tar upp svåra frågor och hittar en sanning i det faktum att det politiskt korrekta idag betyder att ingen vågar kritisera invandrargrupper i rädsla för att bli kallad rasist. Bra att du säger detta som socialdemokrat, synd att fler av er inte gör det.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-01 14:32:00
Sven Skättling
Den där rädslan för att bli kallad rasist har jag aldrig förstått. För det första: är det så himla farligt? För det andra: är det så vanligt? Är det inte mycket vanligare att vissa säger "om man tycker som jag blir man kallad rasist" än att de verkligen blir kallade rasister?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-01 16:10:00
Beachbummer
Markus Hankins håller på att
utvecklas till den
intressantaste skribenten på
denna sajt.
Han har inte bara rätt om
feministers dubbelmoral, utan
även om invandringen.
Vill man omskära sin dotter
eller hedersmörda henne, har
man ingen moralisk rätt till
asyl - oavsett vad som väntar
i hemlandet.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-01 19:15:00
Runar
Rasist!!! Fascist!
Inlägg #7: Postat: 2002-02-01 20:34:00
Isa W.
Fast nog är det väl ett problem att de som kallas invandrare ni härstammar ifrån alla delar av jordens yta och många har inte mer gemensamt med varandra än vad de har med svenskarna. Kort sagt: det är ett så brett begrepp att det vattnas ur och tappar betydelse. Om vi ska diskutera kulturens inverkan måste vi väl börja med att definiera vilken kultur vi talar om? Det finns ingen kultur som heter "invandrarkulturen".
Inlägg #8: Postat: 2002-02-02 10:36:00
sten
Som sagt invandrarfrågorna diskuteras bäst och konstruktivt av invandrarna själva. Fint inlägg som knappast skulle kunna skrivas av Mona Sahlin..Håller inte med om allt men go on!
Inlägg #9: Postat: 2002-02-03 14:06:00
milton
Det jag personligen tycker är intresant i mycket av debatten om invandringspolitik är att gruppen invandrare ofta behandlas som en homogen grupp. Kroater och Syrier i samma hög. Indier, Pakistanier, Uzbeker och Serber tillsammans med Rumäner, Turkar, Somalier, Chilenare. Är detta verkligen rimligt
Inlägg #10: Postat: 2002-02-03 15:21:00
Joppe
När jag kommenterade en insändare angående mordet på Fadime där jag framförde exakt de åsikter som du nu har ventilerat blev jag omgående kallad för rasist. Jag skrev att vi i sverige måste sätta press på våra invandrare och tydligare klargöra vilka regler som gäller i vårt land. Men nej, så får man inte skriva för då är man rasist, punkt slut!
Inlägg #11: Postat: 2002-02-04 09:50:00
mattias
Svenskar och den klump av människor av olika nationalitet vi kallar invandrare vilka många är just svenskar är mycket mer lika än vi ibland tror. Intolerans, rädsla för det okända och ren ondska finns på alla platser och i alla hjärtan.
Vi har kommit mycket långt i sverige, men det är långt kvar, mycket långt. Men vem sa att vi sprang ett 100-meters lopp, detta är mer ett marathon.
Inlägg #12: Postat: 2002-02-04 16:22:00
joppe
Så länge det finns en underklass så kommer det att finnas brottslighet. Oavsett om den består av svenskar elller invandrare.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-04 18:20:00
Calle
Man kan inte ta in massa efterblivet folk som slår och mördar kvinnor. Det går inte. Då får de stanna hemma tycker jag. Den enda skyldiga i ett mord är gärningsmannen. Skicka mer bistånd istället och sluta försöka integrera människor i vårt samhälle som inte vill bli svenskar.
Inlägg #14: Postat: 2002-02-04 22:08:00
Lisa
Jag fördömer den kvinnosyn som orsakar dessa mord, men skulle aldrig försöka mig på att bunta ihop de människor med denna kvinnosyn under samma rubrik. Det är heller inte det intressanta. Vad vi kallar hedersmord handlar om ett visst sätt att tänka - inte om en viss homogen typ av människor.
Inlägg #15: Postat: 2002-02-04 22:21:00
Mc G
Redan efter de första meningarna slutade jag läsa artikeln. Du e kanske "invandrare", men jag kan lova dig att du inte är blatte - eller på något sätt rasifierad. För fan.
Inlägg #16: Postat: 2002-02-11 12:36:00
emine
fan vilket uppenbart försök att vinna..
Laddar...