|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-31 19:21:00
|
|
Carola |
En annan tanke: Ja, jättekul då det är den 31 januari idag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-01 11:23:00
|
|
en tanke |
Men åh, din förbannade sopprot. "Månadens mest lästa" syftade snarast på den där utmärkelsen, och jag förmodar att Sourze-redaktionen på något sätt tar hänsyn till att olika bidrag får olika lång tid på sig. Dock har jag funderat på hur detta egentligen går till - vore kul om nån från Sourze ville svara!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-01 17:11:00
|
|
en tanke |
Är det en månad från publiceringsdatumet som gäller, helt enkelt, eller?
Inte för att man lär få nåt svar eller nån lär läsa detta. Så jag kan ju t ex passa på att testa om HTML-taggar funkar här.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-01 21:36:00
|
|
ingen tanke alls |
En månad från publiceringsdatumet? Hehe, så din tanke är alltså att "månadens mest lästa" ska innefatta 30-31 vinnare eftersom det kommer in ett antal bidrag VARJE dag? Eller tänkte du inte alls? Ja så måste det nog vara
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-02 14:23:00
|
|
en tanke |
Det var nog snarare du som inte tänkte. Min tanke var följande: För varje bidrag stämmer man efter en månad av hur många läsare den har fått. En gång i månaden undersöker man antalet läsare för alla bidrag som sedan samma dag förra månaden hunnit vara på sajten en månad eller mer, det vill säga alla bidrag som kom in för mellan 31 och 60 dagar sen, eller hur det nu blir.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-02 14:27:00
|
|
en tanke |
Men antagligen är det väl bara antal klick/månad som gäller - med andra ord ett totalt orättvist pris.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-02 14:42:00
|
|
en tanke |
Eftersom många inte kan tänka längre än näsan räcker, att döma av de två korkade kommentarer jag fått här, så får jag väl förtydliga mig: Ett bidrag som kommer in typ den 27 januari får liksom lite kortare tid på sig än ett som kommer in typ den 1 januari. Okej? Fattar ni nu?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-02 14:47:00
|
|
fortfarande ingen tanke |
Så du tänkte till igen? ; Det går inte att stämma av förstår du väl, oavsett när man stämmer av finns det alltid något bidrad som är mer nyligt publicerat än det andra. Den som publicerat för 60 dar sen har med andra ord förmodligen fler läsare än den som publicerats för 30 dar sen. Alltså, vill du ha en chans att vinna mest lästa. Fläska på med en porr/rasist -rubrik mellan den första och 12-15 varje månad.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-02 15:13:00
|
|
en tanke |
Till svar 8: Du förstår inte vad jag säger. Läs mitt svar 5 igen. Man ska alltså enligt mig undersöka varje bidrag en månad efter att just det bidraget har publicerats. Ev. läsare efter det datumet räknas inte i tävlingen. Själva "prisutdelningen" sker dock bara en gång i månaden, och med och tävlar är då de bidrag som sedan förra gången man delade ut pris har hunnit vara på sidan en månad eller mer.
|
| |