Inlägg #1: Postat: 2002-01-31 16:02:00
|
Andreas |
Det är vad alla undersökningar kommer fram till i alla fall. Man kan dessutom ana att mörkertalet är väldigt stort...Det kanske kommer som en chock men jag kan lova att du har flera homos i din bekantsskapskrets...utan att du vet om det...ä
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-31 16:26:00
|
Per |
De undersökningar som jag sett handlar om hur många som fantiserat om en person av samma kön, och då hamnar det mellan 5-10. Det behöver inte på något sätt betyda att alla dessa människor är homosexuella. Jag har aldrig läst en undersökning som kommer fram till dessa sifror om man verkligen frågar vilka som är homosexuella. Men jag instämmer, i sak håller jag definitivt med dig, ville bara påpeka lite angånde siffrorna.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-31 16:34:00
|
Andreas |
Håller med att det kan verka mycket. Kanske inte du men väldigt många typ Knut har en bild av hur homos ser ut. Dessa fattar inte att det bara är en minoritet av homos som ser ut som denna bild de har.
De flesta homos ser inte ut som homos. Men Knut har nog sett för mkt på Pridefestivalen...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-31 17:43:00
|
Jörgen G |
Jag har vid ett par tillfällen >1, <10 råkat ut för "uppraggningsförsök" av homosexuella. Första gången var jag ung och dum, så jag bara sprang därifrån. Men eftersom det upprepats har jag blivit nyfiken och frågat varför de gått på just mig. Svaret jag fått har varit olika varianter på "Du såg sån ut."! Så av ren nyfikenhet undrar jag, vad har bögar för fördomar om hur bögar "ska" se ut, eftersom jag tydligen passar i mallen? Eller går jag bara på fel ställen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-31 17:49:00
|
Jesper |
Du är förmodligen snygg. En fördom utbredd även bland homos att homokillar är snygga. De är bara skickligare på att göra det bästa av vad de har. Jag är själv homo, men blir bara uppraggad av tjejer, för jag ser tydligen "hetero" ut...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-31 19:31:00
|
Bertram |
Jag tycker att Pers antaganden om siffrorna verkar rimliga. Även om mörkertalet är enormt, vilket det säkert är, känns det som sagt orimligt annars. Skit samma, det var inte det som var det viktiga i artikeln. Ber om ursäkt om jag skapade en debatt om siffror som ingen ändå säkert kan veta något om.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-01 08:24:00
|
Knut |
Trams. Om detta vore sant, så hade de för länge sedan bildat parti och suttit i riksdan. Eller är de alla kanske så insnöade att de fölger Gudrun alternativt Mona. Här har vi en som med sin retorik verkligen har förmåga att förvränga verkligheten likt en sann kommunist. Och till den grad att hon inbilar sig att hon platsar som statsminister i Sverige. Skulle detta bli verklighet så lovar jag att självmant flytta till Sibirien./Knut
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-01 09:17:00
|
Andreas Hilmerson |
Knuts okunskap blixtrar till igen: Varför skulle homosexuella bilda ett parti? Det är bara i din värld som homos är så "annorlunda" och behöver ha egna tankar om hur samhället skall se ut. Forts ---
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-01 09:22:00
|
Andreas Hilmerson |
Forts: Invandrarna utgör också ca 10, varför finns det inget "invandrarparti" Knut? Till övriga: undersökningar som gjorts utgick inte ifrån de testades "ev. fantasier", utan om de betraktade sig som hetero, bi eller homo.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-01 09:24:00
|
Andreas Hilmerson |
Om man istället skulle utgå från "fantasier", skulle 50 av alla kvinnor vara lesbiska...vilket ju inte är rimligt varannan heterotjej har fantiserat om tjejsex, men som sagt ovan, de betyder inte att man är homo Av heterokillarna är det 2 som har fantiserat...där kan man ju bara ana vilket gigantiskt mörkertal som föreligger
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-01 11:30:00
|
Ymer |
Min erfarenhet av bögar är att de som uppfyller våra fördomar om hur bögar "ska" se ut och uppträda oftast är såna som antingen är lite exhibitionistiska av sig, som gillar att uppträda och visa sig även i sammanhang där deras sexualitet är oväsentlig, eller så är de sådana som är lite ledartyper, som engagerar sig i lokala RFSL-föreningar och liknande. De andra bögarna är oftast fullkomligt vanliga.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-01 11:33:00
|
Ymer |
forts åsikten att homosexuella skulle bildat ett parti "för länge sen" är ju helt sanslös i all sin förvridenhet. Varför har inte hundägarna bildat ett parti för länge sen? Eller motorcyklisterna? Eller alla med en fil mag i litteraturvetenskap? ...kan det vara så att dessa grupper inte förenas av något annat än just sitt speciella intresse? Eller är det som Knut tror: att de nästan inte existerar?
|
|