Avskaffa foxtrot

Inlägg #1: Postat: 2002-02-04 11:37:00
Ständig sekreterar-wannabe
Till saker vi kan assiociera till säsongens modeord patriarkal kan vi lägga "Foxtrot" och "styrdans". Därmed är "Patriarkal" uppe i samma floskelnivå som "vi säljer lösningar". Grattis Erik
Inlägg #2: Postat: 2002-02-04 14:42:00
peter horal
bravo erik!! äntligen någon som tar tag i patriarkatets smutsiga kärna:foxtrot.
Hur man kan kränka mogna och vuxna individer på 13 år med dessa
förnedrande övningar är för mig en gåta
mvh
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 13:42:00
prime
*asg* men eftersom det var pojkarna som tvingades till förnedring inför flickorna samt underkasta sig deras favvislärarinna så kanske "matriarkat" vore mer passande iaf. om jag får använda samma analysmodell som vissa gör när dom påvisar patriarkatets närvaro. Men jag lägger ingen större vikt vid det, vi har alla varit med om det.. Bra artikel!
Inlägg #4: Postat: 2002-02-08 16:25:00
Danne
Klockrent. Så otroligt bra skrivet och med ett så otroligt sant tema. Hela skolgången går för övrigt ut på att göra barn till likatänkande människor utan förmåga att göra något utanför ramarna. Skrämmande. Bara ordet Styrdans är läskigt... Dans ska ju vara spontant...
Inlägg #5: Postat: 2002-02-12 16:30:00
Christer
Hur närmar sig Erik tjejer? Pardans är, och har alltid varit, ett kulturellt accepterat sätt för könen att närma sig och ta på varandra. Att "hoppa som en struts och flyga som en kolibri" kan nog vara en individuell kick, men föga gagnar det de blyga i närmandet. Iofs ojämlikt, men so what, bägge kan ju inte föra.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-16 13:40:00
Oskar
Erik, du är en höjdare!
Jag börjar avsky dig ju mer jag beundrar dig och din stil. Kunde inte ha skrivit det där bättre själv. Men eftersom du verkar helschysst ska jag kväva mina olustkänslor och bara be till gudarna att det snart är min tur att få till det här på sourze...
Inlägg #7: Postat: 2002-04-02 15:38:00
j.Rosén
Lysande som vanligt Erik.
Klockrent!
Laddar...