|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-31 12:35:00
|
|
fnurr |
Rökfria krogar tar ju också bort frihet från tredje man - dvs rökarna. Det måste väl ändå vara upp till varje krögare om han/hon vill ha rökfritt eller inte. Rökfria krogar finns säkert redan; om inte, så får väl någon driftig rökkänslig frälsare öppna en sådan - efterfrågan är ju tydligen väldigt stor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-31 13:27:00
|
|
jan u |
Bra Michael, detta kan upprepas hur många ggr som helst. Ända tills den självklara friheten för ickerökare uppnås. Jag gillar att gå på restaurang, men vad i h-e är det som ger rökare rätten att se till så att jag luktar som en gammal böckling när jag kommer hem efter ett restaurangbesök?! Tänk!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-31 13:53:00
|
|
Kalle |
Den där moderattanten som skrev den där pundiga texten hon lär väl inte få representera moderaterna så länge till, va?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-31 14:54:00
|
|
Henrik Hermansson |
Det finns krogar där 99 av besökarna röker. Naturligtvis ska rökning förbjudas så att valfriheten ökas för 1, enligt logikens alla regler.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-31 14:57:00
|
|
Kim |
Det är ju märkligt att jag som är 34 år aldrig haft en enda människa i min bekantskapskrets som varit så känslig för rök att de inte klarat av att gå på en restaurang. Tror det för de flesta är en ren principfråga och inte en hälsofråga.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-01 14:52:00
|
|
HE |
Frihet? Det är väl ingen som tvingar dig att gå till krogar där dökning är tillåten?
Alldeles rätt om rökfria avdelningar däremot, helt meningslösregel. Bättre vore att ta bort den lagen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-01 17:25:00
|
|
gisela |
hallå?! ingen har väl tvingat dig att gå till krogen där folk röker? om folk rökte hemma hos dig eller utanför ditt fönster så det rykte in, då är klagomålen befogade. men annars? dina valmöjligheter kanske beskärs en smula, men inte din frihet. förbjud parfym på diskotek också, det finns ju de som är allergiska. och ja! det kan finnas spår av nötter i vissa chokladbitar, det borde ju också förbjudas, eller hur, för alla ska ju kunna äta alla sorter, visst? annars är det ju fascistiskt, eller?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-02 16:37:00
|
|
MS |
Det roliga i den här diskussionen är...
... att de som röker verkar bli så himla arga på de som föreslår ett rökförbud på krogarna. Är det i ärlighetens namn någon rökare som tycker det är kul att lukta skit efter att ha varit ute en kväll. Jag gör det inte, men står ändå ut med ert otyg.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-02 23:08:00
|
|
Rebecka |
Håller med totalt. Där jag bor finns inga rökfria krogar att välja på, och det är inget rimligt alternativ som några skriver att "starta en" bara för att man vill att det ska finnas ett alternativ. Det är stor skillnad på choklad med nötter i och rökning på krogen, för det finns choklad utan nötter i men inte så många krogar utan rök.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-04 16:46:00
|
|
NB |
Jag har vänner som klagar på att det röks på caféer och krogar, men sen röker dom själva när dom är fulla. Man får väl ha lte rökfria alternativ till allergiker och känsliga.
|
| |