|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-31 15:00:00
|
|
Mikael Svensson |
Förutom de ganska trångsynta fördomarna man kan läsa mellan raderna är ju jämförelsen med pedofili helt uppåt väggarna, och man undrar om hissen har gått ändå upp hos Knut...eller om vajern har gått av? Pedofiler utnyttjar barn mot barnens vilja, vilket ofta sätter livslånga spår i mentala problem för just dessa barn. Att två bögar gillar varandra är något de själva väljer, och förmodligen då också njuter av. Skärp dig för guds skull!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-31 15:38:00
|
|
magnus |
du ÄR en trångsynd, konservativ idiot, religiös.
Skillnaden mellan homosexuella och pedofilerna är såklart att pedofilerna SKADAR någon, medans homosexuella inte skadar någon.
Det är kanske inte så konstigt att människor som ger uttryck för fördommar inte tolereras? Nazism tolereras inte heller av samhället. Och det är väl bra?
Om ni fördomsfulla, insrkänkta skulle bestämma så skulle inte så många av oss andra få vara kvar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-31 16:13:00
|
|
christer kyreus |
Till Knut Jörgensen har jag bara 1 sak att säga och då citerar jag de gamla grekerna:
"MOT DUMHETEN ARGUMENTERAR
TILL OCH MED G U D A R N A
FÖRGÄVES."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-31 16:45:00
|
|
Jenny |
jag håller faktiskt me dig till viss del, barnens bäst är de som borde vara huvudsaekn i frågan.. visst - de kanske skulle funka jättebra me föräldrar av samma kön. Kanske! men barn kan inte användas som några försöksdjur!
Och de känns ibland som homosexuella håller på o ta över vårt samhälle, klart de ska va accepterat, men nu har de gått till överdrigt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-31 16:46:00
|
|
Jenny |
Det är många homosexuella som inte accepterar folk som är hetero! De påstår att alla människor innerst inne är homosexuella.. helt sjukt om jag får säga det...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-31 17:00:00
|
|
jennyk |
Du är ju fullkomligt förvirrad.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-31 17:46:00
|
|
stefan |
Är man sâ rädd för bögar som du verkar vara finns bara en förklaring egentligen. Vad är det du försöker förneka?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-31 17:51:00
|
|
Úrsula |
Vad betyder "hyperhetero"?
Jag trodde ingen sexualitet var medfödd. Har t.ex. haft en manlig vän som var 50 och okysst av både män, kvinnor och barn. Var han då "hypohetero" el. "hypohomo"?
Varför alla dessa etiketter? Om vi nu ska ha etiketter tycker jag inte om att psykiska störningar blandas med namn på förmåga att älska!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-31 17:53:00
|
|
Hasselbergarn |
Du låter verkligen som om du är mer än medialt homofob... vad det nu ska betyda. Fjolligt uppfostrade barn. Den var bra...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-31 20:07:00
|
|
Michael Lundahl |
Ärligt talat... driver du med oss Knut? Nog för att jag skälv kastar in brandfacklor som är tämligen politiskt inkorrekta ibland men det här är ju uppåt väggarna! Näe du... skärpning i argumentationen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-31 20:25:00
|
|
Patrik Blå |
Du är tragisk. Hitler försökte också förtrycka de som var i minoritet eller vad vi nu ska antyda till. Men hursomhelst när ska världen inse att det inte är något onormalt att älska någon av samma kön? Termen Androgyn är bara i dimman på grund av fördommar. Men nu ska jag inte reta upp mig för denna artiken kan inte vara annat än ett skämt, för så trångsynt kan ju ingen vara.
/Patrik *bi*
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-31 21:37:00
|
|
Diana Falheim |
Vad har sexualiteten med demokrati att göra? Pedofili kan inte gämnföras med homosexualitet, det är två helt skilda "saker".
Att vara hetro, bi, eller homo är lika vanligt. Den sistnämnad kanske är mer diskret för att undvika fördomar.
Det är roligt att se lyckliga människor.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-31 21:56:00
|
|
Kajsa Kallio |
Det är hög tid att komma ut ur garderoben, Knut. Kom ut till oss andra och andas den friska luften.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-31 23:17:00
|
|
Tjomster |
Bra knut ! Stå på dig för dina åsikter. Tycker för övrigt att det är rent av vansinne att låta två homosexuella adoptera; det finns ju redan så många saker ett barn kan må dåligt av. Mobbning är bara ett. Din pedofil-liknelse var onödig, gav dina värderingar en barnslig klang.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-02-01 07:51:00
|
|
Mikael |
Idiot.
Jaha bögar och flator får för mycket utrymme i media? Och alla hetro då? Tar inte NI störst plats,typ överallt? Och en koppling mellan pedofili och homosexualitet är ju bara pinsamt dum.
Skärp dig.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-02-01 09:16:00
|
|
-D- |
Det är helt ok att ha åsikter, men i dtitt ställe skulle jag inte nämna dem högt. För att framstå som en trångsynt kvarleva från tidigt 1900 tal kan knappast gangna någon.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-02-01 15:07:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Rent Svammel. Homosxualitet mellan vuxna människor handlar om så mycket mer än en sexuel kontakt. Pedofili handlar till stor del om utnyttjade som själv vidarebefodrar det sexuella övergreppet på sina egna eller andras barn. Förmodligen det sämsta jag läst på sourze sedan execs dagar.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-02-01 17:14:00
|
|
Knut |
Fattar ni ännu inte att det hela beror på ett missförstånd och att ni bedriver en kamp mot väderkvarnar?
Gå in på: Länk: sesam-society.com
Gå in på rubriken Yttrandefrihet och länken Ett färskt exempel på medeltidsmentalitet - sedan kanske ni förstår bättre
Med vänliga hälsningar från Knut Jörgense
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-02-01 18:09:00
|
|
Bo |
Knut, är djurvärlden också "sexuellt missriktad"? Är alla de djurarter som ägnar sig åt homosexuella handlingar vid sidan om sina heterosexuella dito också "förståndshandikappade"? Onaturliga? Din argumentation innehåller brister.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-02-02 14:01:00
|
|
Mats Lindqvist |
Har inget alls emot homosexuella. Däremot kan jag bli trött på deras gnäll. Vad är problemet? Er läggning tycks vara ett större problem för er själva än vad det är för oss andra. Jag skiter i er sexuella läggning. Och jag har noll behov av att delta i festivaler för att manifestera min egen.
|
| |