Schyman skadar relationer

Inlägg #1: Postat: 2002-01-28 17:48:00
Mikael Svensson
Saken är den att antalet män som misshandlas av andra, framförallt män, vida överstiger antalet kvinnor som misshandlas. Men är det mer allvarligt att en kvinna misshandlas menar du? Nej, det kan du väl inte mena...därför handlar det inte alls om något könskrig. Däremot kanske ett krig mot ett fåtal ligister, men det är något annat. Och kollektivst ansvar? Nej, tack, endast fånar tror på sånt.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-28 17:55:00
Björn Henriksson
Leon, aktiv ställning, kan det jämställas med att acceptera Sveriges Rikes Lag, som uttryckliogen förbjuder förtryck och misshandel mot såväl kvinnor som män? Försök istället hitta någon som har aktiv ställning FÖR misshandel och våldtäkt. DÄR hittar du även gruppen som skall ta ansvar för sina handlingar. Tills dess, bespara oss dina patetiska kollektiva skuld-floskler.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-28 19:03:00
Magnus
Leon, vad du är duktig, du gör verkligen din ägarinna stolt! ;-
Inlägg #4: Postat: 2002-01-28 19:27:00
Stefan Whilde
Ja, jag skriver under på Mikaels, Björns och Magnus inlägg. Leon lever i ett krig som förhoppningsvis inspirerar honom, men det är ett ytterst egoistiskt tänkande. Att människor misshandlas sker dagligen och stundligen och är lätt att ta avstånd ifrån. Men nu är det inte det texten handlar om. Hemläxa, Leon! Mvh Whilde
Inlägg #5: Postat: 2002-01-28 23:18:00
Kameron
Vilken tönt du är Magnus !
Inlägg #6: Postat: 2002-01-28 23:21:00
kameron
Förresten vad rädda ni blev grabbar när Leon inte ville dunka rygg.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-28 23:47:00
Mikael Svensson
Kameron: Vem är fånig? Dunka rygg? Jag blir inte rädd, däremot tänker jag inte hålla tyst och leka velour då folk, likt leon, kommer med alldeles vansinnigt felaktiga analyser.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-29 01:06:00
Daniel
Vad rädd du blev, Kameron, när några män inte bara sade ja och Amen till generaliseringar om dem.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-29 01:15:00
Stefan Whilde
Det börjar spåra ur. Vilket är helt okej. Leon brinner och det gillar jag, men han tycks vara ute och turnera. Så länge vi försöker skydda människor under statens tunga skugga lär förlamningen fortgå. Se bara på bidragssystemet. Jag stödde det förr om åren, idag ser jag hur det trubbar av oss. Hellre då en medborgarlön underställd en nattväktarstat som ger utrymme för individens kreativet och skaparkraft. Mvh Whilde
Inlägg #10: Postat: 2002-01-30 02:00:00
leon lindberg
stackars rädda små män med ynkliga snoppar. var finns ert mod, var finns er intelligens? ni gör bara mänskligheten till åtlöje. varför inte börja använda era hjärnor och tänka efter lite?
Inlägg #11: Postat: 2002-01-30 02:04:00
leon lindberg
hur kommer det sig att det är män som misshandlar människor? hur kommer det sig att patetiska små skrämda män som inte misshandlar inte vågar stå upp och visa sig? jo, det kallas gruppmentalitet och motsäger era patetiskt individualiserade åsikter.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-30 02:06:00
leon lindberg
fan vet om ni inte innerst inne älskar att dessa våldsverkare sätter kvinnor och "svaga" män på plats, så slipper ni själva göra skitjobbet. om det inte stämmer så visa då det i stället för att blunda.
Inlägg #13: Postat: 2002-01-30 02:08:00
leon lindberg
jämför med ett misshandelsfall på en öppen gata. går ni förbi utan att ingripa med samtidigt som era mänskligheten-är- inget-kollektiv-och-man-ska-själv-vara-sin-egen-gud-tankar dunkar i huvudet?
Inlägg #14: Postat: 2002-01-30 02:10:00
leon lindberg
men det har ytterst bara med rädsla att göra; rädsla att avvika och få gruppen mot sig. även fast ni kanske inte vet det så agerar ni utifrån tron att ni själva är värdelösa män men att ni funnit andra sätt att försvara manligheten.
Inlägg #15: Postat: 2002-01-30 02:13:00
leon lindberg
jag skulle kunna skriva i evigheter, ty argument mot dessa insikter finns inte, men nu ska jag sova. jag vet att ni en dag kommer till insikt, det gäller bara att inte vara rädd utan veta att man alltid är älskad. jag tror på er. dig också stefan w... puss snyggingar.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-30 09:00:00
pUs
Leon; Alla män som blir slagna slår inte heller själva. Och alla män som inte håller med dig behöver inte nödvändigtvis vara rädda. Du generaliserar för mycket. Ska exempelvis en mobbad, ensam, rädd och slagen kille på högstadiet känna skam? Skuld? Över att han råkade födas med en k*k ? Du skriver så jävla dåligt att jag helst skulle vilja skratta åt alltihop. Men jag kan inte.
Inlägg #17: Postat: 2002-01-30 12:21:00
Stefan Whilde
Nej, Leon, dina argument är ganska förvirrande, men du tycks utgå ifrån att individen i sig är svag, vilket är motsatsen till min egen filosofi. Men du reagerar utifrån ilska och engagemang och att skriva är ju ibland ett slags rening. Skulle du vilja kort sammanfatta dina åsikter, så kommenterar jag gärna. Ha det gott. Mvh Whilde
Inlägg #18: Postat: 2002-01-30 16:04:00
K
Feminismen behöver sannerligen inga fiender när den har såna som leon lindberg i sina led.
Inlägg #19: Postat: 2002-02-02 01:37:00
Daniel
Leon, är det dina raggningsrepliker på palestinasjals-tjejer du rapar upp här eller ? "Argument mot dessa insikter finns inte" ... gå och sug på ett avgasrör.
Laddar...