|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-28 16:50:00
|
|
Beatriz Quevedo de Hansen |
Mycket bra skrivet! Det skulle vara skamligt att tilldela Nobel priset nu när hon finns inte bland oss. Vänligen Beatriz
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-28 17:06:00
|
|
Carola |
En stor förlust. En författare med den fantasin och samtidigt blanda det med verkligheten får man leta länge efter. En stor skam att Astrid inte fick nobelpriset.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-28 17:07:00
|
|
Anna Li |
Ja hon var otrolig! Vilken fantasi och snacka om att ta barn på allvar. Hon borde ha fått Nobelpriset för längesedan!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-28 17:40:00
|
|
christer kyreus |
Astrid Lindgren - så nära
en Moder GUD
vi kunde komma.
--- mvh KYREUS
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-28 17:55:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
Hon var/är en underbar författare och människa, det är tragiskt att hon gått bort. Du yrkar på att hon ska få Nobelpriset men varför? Vad är ett Nobelpris? Det finns så många underbara författare som inte har fått Nobelpriset, Jorge Borgas, A. Strindberg och Tolstoj även det är en fin grupp författare. Jag tycker inte att någon barnboksförfattare ska få nobelpriset.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-28 18:29:00
|
|
Lena V |
OJ! När jag vid lunchtid hörde på nyheterna om hennes bortgång flög en tanke genom mitt huvud. Utan att jag kunnat hejda den att låta högt hade jag redan sagt det; snälla akademiledamoter, kom inte dragandes med nobelpriset nu, när hon inte längre kan glädjas åt det. Bingo Stefan, bingo. Mvh Lena
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-28 18:43:00
|
|
Michael Lundahl |
En del säger att vi har lidit en förlust. Hur kan man tala om förlust när vi fått så mycket? Jag säger: TACK Astrid för allt underbart du gav oss. Vila nu... det har du sannerligen förtjänat.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-28 20:32:00
|
|
suz |
jag håller med dej !
jag brukade möta henne när hon var ute och gick med sin väninna i stockholm och slogs över att vi alla respekterade henne och lät henne gå där som alla andra utan att jaga henne trots hennes kändisskap,
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-28 23:57:00
|
|
Mikael Svensson |
Astrid Lindgren var nog en underbar människa. Dessutom har ju en av våra största liberala agitatörer gått bort, för visst skapade hon starka, liberala individer i sina berättelser!! Sen att hon inte får nobelpriset tycker jag nästan bör ses som hedrande...hon vann folkets hjärtan. Sen kan de konservativa prettona i ankdammens nobelkommitté tycka vad de vill i klubben för inbördes beundran.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-29 01:14:00
|
|
pontus |
nobelpriset delas inte ut till dödingar. så postumt astrid är uteslutet.
|
| |