Fadimes fars förlorade heder

Inlägg #1: Postat: 2002-01-28 09:40:00
Sara Magnusson
Ett mord kan aldrig rättfärdigas på grund av heder, det är vi alla överens om. De flesta av oss vill förhindra att hedersmord sker igen. Metoderna skiljer sig dock åt. Men "det går inte att lagstifta bort värderingar", precis som Margareta Winberg uttrycker det. Forts.följer ...
Inlägg #2: Postat: 2002-01-28 09:42:00
Sara Magnusson
Men för att attityder och värderingar skall komma till kraft måste invandrare integreras i både debatten och samhället. Och med hjälp av invandrarkvinnor som Nalin Pekgul /socialdemokratisk riksdagsledamot/ och Elizabeth Fritz /känd advokat/ kan dialogen nyanseras och förståelsen bestå. Forts. följer ...
Inlägg #3: Postat: 2002-01-28 09:43:00
Sara Magnusson
Hade Fadimes föräldrar fått en motpol till sina kurdiska vänners värderingar, någon som kunnat vända och vrida på begreppen, kunde attityder förändras. Värderingar är nämligen ingenting bestående. Det är däremot ett mord.Om jag sedan inte bidrar med något till "debatten" är ointressant. Mina rader är tillägnade Fadime och de är mitt sätt att hedra hennes minne. Forts. följer ...
Inlägg #4: Postat: 2002-01-28 09:44:00
Sara Magnusson
Att jag dessutom råkade publicera ett utkast och kladd med underligt avslut är kuriosa och inget försvar till mitt eget slarv. Jag får ändå tacka för responsen. / S.
Laddar...