Smala personers komplex gills inte

Den här tråden diskuterar artikeln Smala personers komplex gills inte.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-26 22:02:00
ida
jag har inte samma problem som dig men jag håller med dig.
jag å min kompis som är väldigt smal satt och diskuterade detta häromdagen och jag måste säga att det är lika jobbigt att vara smal som att vara mullig.
eller överviktig.bra skrivet
Inlägg #2: Postat: 2002-01-26 23:14:00
Hasselbergarn
Jag håller med dig. Oavsett hur allvarliga så är problem aldrig något positivt. Att jag däremot tycker att det går att klassificera hur allvarliga de är rättfärdigar inte att man avfärdar andra peroners problem som nonsens. Du skriver bra!
Inlägg #3: Postat: 2002-01-26 23:52:00
Anna Li
Inte i någon av mina artiklar har jag skrivit något om hur du har det som person. Dina komplex räknas visst - de måste vara väldigt jobbiga för dig. Men att du mår dåligt är enligt min åsikt inte en tillräcklig anledning för att sluta eller förändra kampen mot extrema smalhetsideal. Den drivs på 5 av mediautrymmet,med 1 av resurserna jämfört med dem som trummar ut smalhetsidealet som det enda rätta. siffrorna är helt tagna ur luften för att exemplifiera avsevärt mindre
Inlägg #4: Postat: 2002-01-27 14:03:00
Vivi-Ann
Anna-Maria, jag har själv haft samma problem som du ända tills jag blev femtio år. Blev skrattad åt, blev hånad för min kropp. Tog illa upp flera gånger. Min man tröstade mej alltid med att säga: "De är bara avundsjuka på dej, var glad att du slipper bära på extrakilon." Har skrivit en text "Hurra, kläderna har krympt", som handlar om detta problem. Din kropp kommer att förändras med tiden. Lycka till!!!
Inlägg #5: Postat: 2002-01-27 16:56:00
Martin
Rent ut sagt in i helvete bra skrivet! Bland det bästa jag läst på länge.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-27 19:54:00
Lena
Så JÄVLA ursäkta bra text! Breathtaking.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-01 11:32:00
Linnea
Jag har/har haft samma problem. Det var värst i mellanstadiet, en kille i min klass sa till mig att jag aldrg nånsin skulle få bröst.
Mina kompisar fällde ofta kommentarer i omklädningsrummet. Och skolsyster skulle varje gång visa på den jävla viktkurvan att jag låg mycket under den normala. Kommer ihåg att jag tänkte att om alla låg på den normala skulle ju alla se likadana ut. Jag kunde helt enkelt inte gå upp i vikt. Min mamma var likadan.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-01 14:47:00
Michael Lundahl
Återigen: Mycket bra artikel. Slå tillbaks mot de hycklande komplex-skaparna som inte tänker sig för i sin iver att tala om för människor att de inte uppfyller de ideal som de själva tycker ska råda.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-20 02:39:00
Oskar
Anna-Maria jag förstår att du lider och att dina upplevelser inte är särskilt lustiga. Även jag var "äckligt, onaturligt smal" en gång för inte så länge sen. Jag är överlycklig över att jag inte är det längre. Äntligen har jag en normal kropp. Det betyder faktiskt en hel del för självkänslan.
Jag tror dock att du gör fel i att uppfatta Anna som en elak motståndare som hatar smala människor.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-12 19:52:00
Elin
tro mig, alla är inte avundsjuka. jag tycker att det är viktigt att vi ändrar på smalhetsidealet eftersom det för många är omöjligt att leva upp till. det är tyvär så att vi genom tv och tidningar får intrycket av att lite mer kött är onormalt och det är därför så många säger att det är onormalt att vara så smal. som vanligt associeras onormalt med onaturligt.
Inlägg #11: Postat: 2002-11-28 21:41:00
Anka
Hur man än ser ut - smal eller tjock - så förstår jag inte att folk tar sig rätten att kommentera andras utseende i tid och otid. Många verkar ha uppfattningen att alla smala måste bli "friska", och att de på något sätt "hjälper" med sina kommentarer. Jag ÄR frisk och har alltid varit det! Dessutom så lever man inte upp till det s.k. "idealet" om man är väldigt smal och inte har speciellt stora bröst. Jag har mycket få likeheter med Claudia Schiffer eller andra modeller.
Inlägg #12: Postat: 2003-01-12 09:40:00
Pär
Om någon riktigt smal tjej vill ha kontakt med en kille som gillar det så maila mig på skinnylohotmail.com du kommer inte att ångra dig.

MVH
K
Laddar...