Inlägg #1: Postat: 2002-01-25 10:44:00
|
Kent Davidsson |
På vilket sätt utövar du makt över kvinnor och varför?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-25 11:10:00
|
Susanne Gräslund |
Kent och andra som reagerat negativt på detta samband. Varför är ni så rädda för det? Det handlar om generella mönster som inte är individspecifika. Jag som kvinna känner mig inte som ett offer och jag utövar makt över många män. Jag är dock inte särskilt representativ för det kvinnliga könet. Jag är ändå feminist, eftersom jag ogillar dessa orättvisor mellan könen, även om jag själv inte är så hårt drabbad av dem.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-25 14:49:00
|
Kent Davidsson svar på 2 |
1. Vad menar du med att "reagera negativt" ? 2. Varför tror du att jag är rädd och för vad och varför är det överhuvudtaget relevant vad jag känner?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-25 15:30:00
|
Daniel |
Ha ha ! Det räckte alltså med en enkel fråga för att SG skulle dra till med att den som frågade är "rädd". Lysande. Frågan är väl snarare varför du är rädd för att få dina åsikter ifrågasatta.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-25 16:48:00
|
Susanne Gräslund |
Svar till Kent:
Jag har upplevt en rädsla hos manliga individer när man försöker se samband mellan den manliga könsrollen i vår kultur och den som rådde hos talibanerna. Om jag hade fel när det gäller dig spelar mindre roll. jag är dock nyfiken på varför många män blir så provocerade av detta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-25 16:52:00
|
Susanne Gräslund |
Svar till Daniel: Härskartekniken söndra genom att förlöjliga går jag inte på. Jag ställde en enkel fråga i mitt förra inlägg av ren nyfikenhet. Om jag var rädd för att bli ifrågasatt skulle jag väl inte publicera mig offentligt här på Sourze. Svaret är alltså, nej jag är inte rädd för att få mina åsikter ifrågasatta.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-25 17:05:00
|
Kent Davidsson svar på 5 |
Hur yttrar det sig att du upplever detta? Jag vet inte varför ngn skulle bli provocerad av att jämföras med talibaner. Helt osannolikt låter det emellertid inte. Den som söker ett godtyckligt "samband" lär f. ö. finna det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-26 15:10:00
|
Daniel |
Susanne Gräslund - Eh, du är väl bara en person, hur kan man bli "söndrad" då ? Om det nu var någon variant på termen "divide and conquer" du tänkte på. Du försökte med den vanliga feminist-tekniken att säga att män känner sig "hotade" så fort en kvinna ställer en fråga, det det jag menade. Skulle du vilja bli jämförd med Imelda Marcos för att du också , vilket jag antar, har flera par skor ?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-26 15:11:00
|
Daniel |
Kent - Problemet är väl att det inte verkar behövas något samband. Schymans numera klassiska uttalande behövde ju tydligen inte en motiveras för att få applåder av de som var på kongressen. Att det finns människor som är så totalt verklighetsfrånvarande tycker jag är skrämmande.
|
|