Inlägg #1: Postat: 2002-01-24 15:25:00
|
Stefan Holmqvist |
Det är ingen lätt fråga det där. Ökar vi kontrollen på våra medborgare bara för att de misstänks begå ett brott som moraliskt och populistiskt inte står högt i kurs så vet vi bägge vad det kallas. Men man kan bara inte stå och titta på. Mitt förslag är att fördela delar av arbetet inte ansvaret på intergrationen till Invandrare som klarat av den. mvh
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 17:09:00
|
Runar |
Stefan, bra artikel! Ali, jag tycker att Danmark är ett föredöme på den punkten. Utlänningar som inte vill lära sig danska eller är kriminella får inte danskt medborgarskap. Det är just det som är fel i Sverige idag, det ställs för lite krav. Vad är det för fel på Danmark, Ali?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-25 09:20:00
|
Stefan Holmqvist |
Intressant analogi Runar. Överför den gärna till Svetrige: Skall vi då ta bort passen för redan intergrerade Svenskar när fuskas med deklarationer och skatter? Hade Danskarna haft invandrare som skötte intergrationen hade deras invandring kunnat öka och blivit bättre.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-29 09:00:00
|
Stefan Holmqvist |
Runar. Jag tror felet med den Danska invandringspolitiken är att den är driven av ilska, i bland hat och även okunnighet. Ett land där en politiker som föreslår internering av muslimer för att dom är muslimer får härja fritt har misslyckats.
|
|